TUDJ MEG
TÖBBET RÓLAM

Szia! Megpróbálom röviden összefoglalni, hogy ki is vagyok, mivel is foglalkozok. Előre is köszönöm, hogy elolvasod.

A Pixelbay előtt

Szia! Vereczkei Attila vagyok, a Pixelbay alapítója. Valójában szinte elkerülhetetlen volt, hogy a Pixelbay mint vállalkozás létrejöjjön.  Körülbelül 17 éve foglalkoztat az internet világa, az ahogy egy-egy weboldal, webshop megjelenik. Picivel több mint 14 éve honlap, webshop készítéssel foglalkozom. Ebből kb 10 éve CMS alapú honlap keretrendszert használok fel nagyon sok honlapkészítés estében (és webshop készítésnél is). A Pixelbay pedig 2016-ban jött létre, ebben a formában, mint ahogy most Te is látod, olvasod. Viszont ne szaladjunk előre. Ez a világ számomra mindig is érdekes volt. De még mennyire…

Huuu… Emlékszem, még gyerekkoromból, ahogy a C128-as gépemen igazgattam a Sprite-okat, hogy egy jópofa stratégiai játékot össze tudjak “rakni”. Akkor és ott, úgy éreztem mindent meg tudok valósítani. Hihetetlen volt. Ahogy az évek teltek múltak, kezdett az árnyékba vonulni azon gyermeki vágyam, hogy játékokat készítsek, s persze a Commodore is leáldozott. Azért még volt pár netes kisérletem, online játékok elkészítésére, ekkor már a csodás Pentiumom segítségével. Az Online tér és a “weboldalak kozmosza” ebben az időben egyre nagyobb hódításba kezdett, és persze növekedni is kezdtek, mint gomba az eső után, bár ekkor még inkább csak oldalacskák voltak, mintsem komoly weblapok. Napok, hetek, hónapok és persze évek mentek el azzal, hogy HTML és CSS kódokat bújva tanulmányozva, magamtól építettem fel első oldalam. Majd egy gyors snitt és máris PHP-Fusion korszakba léptünk. Tudod ez abban az időben amolyan Éraváltás volt. Alig mertem elhinni, hogy egy ingyenes keretrendszert kaphatok, melyet szabadon fejleszthet bárki. Naná, hogy nem hagyhattam ki én sem. Máris a PHP, JS felé kanyarodott az érdeklődésem. Az első Fusion oldalamnak úgy örültem, mint az újszülött kb mindennek amit elsőre lát meg. Bizony ám! A Fusion számomra (szerintem sokak számára is) a “NAGY ŐSÖREG”.

Évekig a Fusion bűvöletében éltem, persze ez még az a kor volt ahol az egyedi kódolás valamennyit számított is. Aztán jött egy újabb korszak. A CMS (Content Management System = tartalomkezelő rendszer) világ kinőtte a babaszobát. A Fusion (bár Ő is CMS volt) viszont szemmel láthatóan kiöregedett, nem tudta tartani a lépést az újgenerációs CMS-ek még mindig táguló univerzumában. Ez köszönhető volt annak hogy megváltozott a célirány, amit szerintem maga a Fusion csapata későn vett észre. Kevésbé számított, hogy mennyire értesz az alapok elkészítéséhez / módosításához, nem volt annyira fontos a kódolás sem. Annyira letisztult kódokat hoztak az új rendszerek (bár azért volt jócskán hiba is), hogy szinte nem is volt értelme hozzátenni. Mire azzal kezdtem volna foglalkozni, hogy modulokat készítsek, addigra rá is jöttem, hogy egyre több van nélkülem is, illetve hogy azért egy-egy bővítmény mögött komoly team áll. Így az anno pofonegyszerű blog keretrendszerek elindultak a fejlődés útján meghódítani a világot. Szerintem a Drupal, Joomla, WordPress és társai kineveltek két olyan alkotóbázist, amik a mai napig megvannak. Az első akiknél már a kreativitás erősebb elem lett, mint a programozás, fejlesztés, kódolás. Illetve a másik bázist, akik a kreatívokat szolgálták ki a legkülönfélébb modulokkal, bővítményekkel. Valójában az utóbbiak lettek azok akik általában egy komolyabb csapattal fejlesztettek (persze azért vannak egyszemélyes farkasok is, akár a itthon is és hozzáteszem kiválóak mind).

Itt azért nekem is mérlegelnem kellett, ráadásul két dologban is. Elsőkörben … Ha az utóbbit választom, akkor bizony egy komoly support team-et is össze kellett volna vakarnom, ha valóban komolyan gondoltam volna. S, ez akkoriban biztos nem jött volna össze. Így elindultam a webdesignerek útján, mondván, hogy szabadúszóként egymagam is elegendő vagyok. Másodkörben… le kellett tennem a voksomat valamely “next gen” (de szép szó:D) CMS mellett, ami nem a Fusion volt. Így a WordPress lett a választottam, valahogy ebben a keretben láttam a legnagyobb potenciált. Persze mára már aztán mindenki lehet webdesigner, UI, UX fejlesztő, meg a bánat tudja még milyen hangzatos titulusokat lehet felvenni. Mindenesetre én mai napig megmosolygom azokat a fiatalokat, akik fél vagy 1 éves “tudással” kijelentik, hogy ők a legjobbak. 🙂 Aranyosak, de tényleg.

A tudás, mely segít a munkámban.

A honlapkészítés témakörhöz kapcsolódó tudásszintem, a fentiekből is látható, hogy az évek alatt jött össze. Főként autodidakta módon. Nagyon nehéz így elsajátítani az elméletet és persze talán mégnehezebb átültetni gyakorlatba. Viszont nagy előnye ennek a tanulási formának, hogy nem csak “bemagoltam” a honlapkészítés, webshop készítés szabályait, mikéntjét, hogyanját, hanem értem is azt amit mondok, tudom és ismerem saját korlátaimat. Vallom, hiszem, hogy a bemagolt tudás, nem minden esetben válaszol a “hogyan”, “miért így” kérdésekre, nem feltétlen lát messzebbre. A honlapkészítés összetett folyamat nehezebb átlátni, úgy ha valójában nem tudod, hogy mivel mit okozhatsz. A saját magamtól való tanulás eredményeként (beleszaladtam jó pár hibába) elmondhatom, hogy fel tudom mérni, hogy a honlapkészítés közben egy-egy lépés mit fog okozni, eredményezni.

A honlapkészítés.

Furcsa dolog a honlapkészítés, legalább is számomra. Valahogy mindig tudnék új dolgokat hozzáadni, egy-egy honlap értékéhez, azt szoktam mondani “Olyan a honlap, mint egy kertes-ház“, azaz sosincs kész, mindig találok valamit amin javítani tudok. Véleményem szerint egyáltalán nincs olyan hogy “kész”, a honlapkészítés szinte sosem ér véget. Már csak azért sem, hiszen egy honlap tartalmát szinte folyamatosan fejleszteni kell, ez már persze kicsit SEO, de nem csak keresőoptimalizálási szempontok okán, hanem azért is hogy aki a honlapodra látogat lássa, érezze, hogy mindig van új, és érdemes vagy arra, hogy téged olvasson, tőled vásároljon, esetleg kérjen tanácsot. Egyébként ez a webshop készítésnél is így van. Tapasztalatom szerint itt sem elég hogy feldobálunk 100-5000 terméket, majd “Kész” felkiáltással nyugtázzuk a dolgot. Itt is lehet értékes tartalmakat teremteni, olyat ami válaszol a kérdésekre, és nem kérdéseket teremt a termékekkel kapcsolatban. Azt kell hogy érezzék az emberek, hogy szakértő vagy, nem pedig eladó.

PixelBay Jelenleg

A PixelBay jelenleg egy egyszemélyes, és fő profilban honlapkészítés és webshop készítés ágra, illetve tartalomszerkesztéssel és honlap tanácsadással kapcsolatos igényekre épült vállalkozás. Nekem nincs 10 ember a hátam mögött, épp ezért nem is vállalok egyszerre 2 megbízásnál többet. Így sokan várnak, várakoznak hogy végre el tudjuk kezdeni a közös honlapkészítés munkálatait. Tudom hogy ez idegőrlő lehet, de lássuk be inkább így, mintsem elkapkodjam az adott oldalt, és rossz szájízzel távozz akár Te is. Ebből kifolyólag kevesebb a “fenntartási” költségem, így nem meglepő hogy olcsóbban dolgozok mint más nagyobb cég. Tehát az árképzésem ennek fényében alakult ki. A másik dolog a személyes kapcsolat. Sok ügyfelemmel, már-már baráti kapcsolat alakult ki. Bármikor kereshetnek, legyen ez bárhol a világban. Kérdésekkel érkeznek, és én feladatomnak, és kötelességemnek is érzem, hogy megfelelő válaszokkal távozzanak. Nem elég ha megrántom a vállam. Mint írtam régóta foglalkozom ezzel az egész területtel. Nem azért mert csak a pénzt látom benne, hanem azért is mert szeretem csinálni azt amit. Minden honlap, vagy webshop tartogathat kihívást, tanulási lehetőséget számomra is. Ezáltal mindig fejlesztem magam, én is tanulok akár az ügyfeleimtől is.

Hol vannak a határaim?

Hogy pontosan mivel is foglalkozom, hol is van az a határ ahol már be kell vonni más “szakit is”? Jó kérdés. Mint írtam is, alapvetően webdesign, sitebuild, arculat-tervezés, SEO alapok, kisebb marketing taktikák (nem stratégia!), tartalmi megoldások, egyéb szövegezések, illetve ezekkel kapcsolatos tanácsadás azok amikkel én tudok szolgálni. Tehát a webdesigner körben eléggé le tudom fedni az igényeket. Viszont nem vagyok grafikus! Ez fontos. Kreatívnak tartom magam (főleg a funkciók terén) de grafikus nem vagyok, nem tudok mesteri rajzokat letenni az asztalra, ha erre képes lennék akkor elég borsos árban dolgoznék. Illetve nem vagyok fotós sem. Ne kérj termékfotózásra, mert abból minden lesz csak jó nem. Viszont maga az, hogy mi lesz a célja a honlapnak engem nem befolyásol. Azaz elkészítem magánszemély egyszerű blog honlapját éppúgy, mint egy ingatlanközvetítéssel foglalkozó komolyabb céges oldalt is. Mint fentebb is írtam, tudom hol vannak a határaim, ha valaki ezen túl kér, igényel bármit, akkor meg fogom mondani, hogy sajnos az nem az én asztalom.

tulajdonságaim, képességeim, mentalitásom

Sokan talán ezt a pontot, vagy szándékosan hanyagolják, vagy egész egyszerűen nem tartják érdemesnek a megemlítését. Én úgy érzem, hogy fontos az, hogy picit ismerd a mentalitásom, a képességeim (most nem a honlap, webshop képességeimre gondoltam). Mikor megkeresel, akkor az alábbiakat fogod tapasztalni.

Mindenképp megpróbálom megérteni, hogy mit szeretnél, ezért nem kizárt, hogy sok kérdést fel fogok tenni. Ha úgy érezzük mindketten, hogy megértettük egymást akkor elindulhat a meló. Közben Te bármikor elérsz, kapcsolatban maradunk, még akkor is ha akár pár napig nem beszélünk. Képes vagyok szombat vagy vasárnap este is akár egy órás telefonos beszélgetésre, ha Te ezt kívánod. Viszont ha az őszinte véleményem kéred, akkor azt meg is fogod kapni, így nem kizárt hogy az ellent fog mondani a Te ötleteidnek. Tehát a Te elképzeléseid akár ütközhet is az enyémmel. Ez általában nem a kinézetre irányul, mint inkább a funkciókra. Ne feledd azért vagyok túl őszinte, hogy a honlap ami készül tökéletes legyen, illetve azért is mert látom hogy később amit kitaláltál miképpen okozhat gondokat. A honlap, webshop kinézete egy másik tészta. Itt szokott az jönni, hogy nem mindig tudod hogyan nézzen ki az adott oldal. Ebben is tudok segíteni, van elképzelésem, ötletem, csak arra kérlek hogy fogadd el, ha neked épp nincs. Szóval biztos lesznek ellentmondások. Én nem ígérem hogy minden úgy lesz ahogy Te akarod, nem fogok mindenre feltétlenül bólogatni, én azt ígérem hogy hatásos, hasznos, használható, reszponzív, gyors és szép honlapot fogsz kapni.

Még ne siess!

Tényleg szeretnéd kihagyni
a 10%-os kedvezményt?

Ez nem csak duma! Viszont fogy az idő. Én sem tudok minden akciót a végtelenségig tartani.

00
Nap
:
00
Óra
:
00
Perc
Ebből az akcióból sajnos kifutottál :(