A tárhely is igen fontos, legyen gyors, stabil és ezzel együtt akár korlátlan is. Én ezt tudom neked biztosítani. Egy korlátlan tárhelyet, mely gyors – természetesen a PixelBay is ezen a tárhelyen van – stabil, azaz nem fog megállni vagy összeomlani. Az is lényeg, hogy a tárhelyszolgáltató megfelelően reagáljon, és készséges is legyen. A tárhely pontosan azon “dolgok” közé tartozik amire későbbiekben csak marha nagy macerával tudunk / tudsz módosítani. Egy költözés nagyon nagy kihatással lehet a honlapra, illetve az ide látogatókra, esetleg vásárlókra is. Az éves díj 7500 Ft (bruttó) ebben benne találod a teljeskörű ügyintézést is. Azaz bármi gond van neked nem kell szaknyelven kommunikálni a szolgáltatóval, ezt elvégzem én.
A domain cím / név és a tárhely kiválasztása, kapcsolata mellett fontos hogy milyen alapokra kerül maga a honlap, vagy webáruház. Mint például, hogy mi is lesz a Motor, avagy a keretrendszer. Két út létezik. Az egyedi programozás, ami akár több millió is lehet (rengeteg idő, és rugalmatlanság) vagy a CMS rendszer. Az utóbbit preferálom én is. A választott, és beregisztrált domain nevet összekapcsolom a tárhelyeddel, illetve feltelepítem a CMS (WP) keretrendszert / motort is. Ezentúl fontos, hogy tudd mi az alapkoncepciója az oldaladnak, áruházadnak, minden apróság elengedhetetlen egy alapos tervezésben. Legyen az egy mottó, színek, szövegek vagy akár a fentebb említett keretrendszer is.
A Domain, tárhely, és a motor és megvan. Most jöhet az hogy egyáltalán mit is szeretnénk látni a honlapon, webáruházban. Tervezzünk papíron logót, arculatot, képzeljük el hogy mégis milyen lenne az ideális kinézet. Az arculatba nagyon sok minden tartozik, de ami minimum kell, az a logó, a színek, karaktertípusok, meg kell határozni, hogy kinek szól, ki a célközönség, és megpróbálni az egész honlap felépítését a célcsoporthoz igazítani. Ne felejtsük el, hogy a közösségi csatornákon is meg kell hogy jelentessük magunk, ezért érdemes arra is koncentrálni, hogy egy-egy hirdetés megjelenése megkapó legyen.
A honlap, vagy webshop kinézetét, már szinte meg is határoztuk az arculattervezésnél. A honlap célját és a célcsoportot figyelembe véve olyan “megjelenő” kinézetet kell megalkotni amitől minden elképzelésünk maradéktalanul megvalósul. Kinézetet, azaz CMS esetében témát több úton is fel lehet építeni. Létezik a nulláról építés, vagy akár ingyenes / fizetős sablonok használata, de akár sitebuilderekkel is fel lehet építeni. A honlap három fontos külalaki szekcióból áll. Fejrész (header), tartalmi rész (content) és a lábrész (footer). A honlap fej és lábrésze minden aloldal esetében ugyanolyan lesz (alapesetben). A honlap külalakját illetően nagyon sok idő el fog menni, mire végelegesnek mondhatjuk, de nyugi ez természetes. Idő kell arra hogy az elképzelésünk testet tudjon ölteni, maradéktalanul.
A tartalom nemcsak a honlap, de a keresőóriások szempontjából is nagyon fontos. De miből is lesz a tartalom? Az ideális honlap, webáruház rendelkezik képekkel, cikkekkel, leírásokkal, bemutatkozással, és megannyi szöveges és vizuális megjelenítéssel, és ezek mind a tartalom részét képezik. Egy üres honlap, vagy webshop önmagában szinte egyenlő a nullával, még akkor is ha egyébként az előző lépések már megvannak. Gyártsunk tartalmat. De milyet? Kizárólag értékeset, érdekeset, kevés szakzsargonnal, olyan nyelvezettel fogalmazzunk, hogy a honlap látogatói azonnal megértsék mit is szeretnél bemutatni, vagy webáruház esetében eladni. Légy szakértő abban amit bemutatsz, de érthető nyelven kommunikálj. Gondolkozz a célcsoport fejével, és fogalmazz meg kérdéseket, majd akár egy-egy cikkben válaszolj ezekre. A minőségi tartalom elengedhetetlen, legyen egyszerű honlapod, vagy komoly webáruházad!
Fura vagy nem, de én mindig azt mondom, hogy egy honlap nincs kész, szinte sosem. A támogatást meg kell adnod a honlapod részére éppúgy mint a honlap, webshop látogatói, vásárlói részére. Az elhanyagolt oldal, ahol már egy értékes tartalom sem terem, csak maximum egy évben egyszer, hamar le fog csúszni a találati listáról, mindemellett be is lassulhat, valamint azt az érzetet kelti a honlapra érkezőknek, hogy a honlap “halott”. Támogatni nem csak a közösségi médiát kell, egy-egy bejegyzéssel, hanem (mint fentebb is írtam) mindent és mindenkit. Legyél megértő, belátó, szeresd azt amit készítettél és vedd figyelembe az építő kritikákat is. Legyél mindig naprakész, figyeld hogy milyen irányba halad az a trend, vagy ágazat amit te is képviselsz, és aktualizáld honlapod, webáruházad. Ne csak “úgy legyen” egy honlapod!
Ha úgy gondolod, hogy szeretnéd megvalósítani álmaid honlapját, ami eddig a fejedben élt, vagy ha úgy érzed hogy nincs minden letisztulva, akkor vedd fel velem a kapcsolatot. Írd meg neved, e-mail címed, és a domain nevet amit kigondoltál. A többit megbeszéljük.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.