Tel.: 06 (30) 1 820 420
E-mail: attila.vereczkei@gmail.com

Honlapkészítés 9 fontos momentuma, lépése!
Első elem:

A Domain nevem

A jó domain név magáért beszél
A Honlap, webshop készítés egyik első eleme. A domain név sokak szerint fontos, mások szerint tök mindegy. Szerintem pedig pont annyit kell vele foglalkozni amennyit szeretnéd hogy érjen a honlap. Ha például pékséged van hogy nézne ki ez a Domain név: peksegemvandenemerdekel.hu Szerinted lenne olyan ember aki ezt bepötyögné? Szerintem nagyon kevés. Tehát a honlap domain neve legyen egyszerű és könnyen megjegyezhető, mindamellett legyen beszédes is. Illetve érdemes hosszútávra gondolkodni. Ha a cél pl egy Brand felépítése, akkor a domain név is illeszkedjen a későbbi Barnd-hez. Fontos még az oldal nyelve. Amennyiben magyar nyelvű tartalom lesz a honlapon, akkor ajánlom a .hu domain végződést.
A domain igenis meghatározó szereoet tölt be a honlapod életében!
Egy igazán jó tárhely, mindig stabil, és gyors. Egyszóval megbízható.
Második elem:

A Tárhely

Legyen stabil, gyors ...

A tárhely is igen fontos, legyen gyors, stabil és ezzel együtt akár korlátlan is. Én ezt tudom neked biztosítani. Egy korlátlan tárhelyet, mely gyors – természetesen a PixelBay is ezen a tárhelyen van – stabil, azaz nem fog megállni vagy összeomlani. Az is lényeg, hogy a tárhelyszolgáltató megfelelően reagáljon, és készséges is legyen. A tárhely pontosan azon “dolgok” közé tartozik amire későbbiekben csak marha nagy macerával tudunk / tudsz módosítani. Egy költözés nagyon nagy kihatással lehet a honlapra, illetve az ide látogatókra, esetleg vásárlókra is. Az éves díj 7500 Ft (bruttó) ebben benne találod a teljeskörű ügyintézést is. Azaz bármi gond van neked nem kell szaknyelven kommunikálni a szolgáltatóval, ezt elvégzem én.

Harmadik elem:

Tervezés, az Alapok

Fontos a tervezés a honlap életében.

A domain cím / név és a tárhely kiválasztása, kapcsolata mellett fontos hogy milyen alapokra kerül maga a honlap, vagy webáruház. Mint például, hogy mi is lesz a Motor, avagy a keretrendszer. Két út létezik. Az egyedi programozás, ami akár több millió is lehet (rengeteg idő, és rugalmatlanság) vagy a CMS rendszer. Az utóbbit preferálom én is. A választott, és beregisztrált domain nevet összekapcsolom a tárhelyeddel, illetve feltelepítem a CMS (WP) keretrendszert / motort is. Ezentúl fontos, hogy tudd mi az alapkoncepciója az oldaladnak, áruházadnak, minden apróság elengedhetetlen egy alapos tervezésben. Legyen az egy mottó, színek, szövegek vagy akár a fentebb említett keretrendszer is.

A honlapnak, webáruháznak is szüksége van a tervezésre, az „alapozásra”, hogy stabil lábakon álljon.
Egy jó arculat nem csak szép, de ügyfélvonzó is lehet! Gondoljuk át, alaposan.
Negyedik elem:

Az Arculat

Legyen szép és átgondolt, konzekvens!

A Domain, tárhely, és a motor és megvan. Most jöhet az hogy egyáltalán mit is szeretnénk látni a honlapon, webáruházban. Tervezzünk papíron logót, arculatot, képzeljük el hogy mégis milyen lenne az ideális kinézet. Az arculatba nagyon sok minden tartozik, de ami minimum kell, az a logó, a színek, karaktertípusok, meg kell határozni, hogy kinek szól, ki a célközönség, és megpróbálni az egész honlap felépítését a célcsoporthoz igazítani. Ne felejtsük el, hogy a közösségi csatornákon is meg kell hogy jelentessük magunk, ezért érdemes arra is koncentrálni, hogy egy-egy hirdetés megjelenése megkapó legyen.

Ötödik elem:

A Design

A testet öltött elképzelés!

A honlap, vagy webshop kinézetét, már szinte meg is határoztuk az arculattervezésnél. A honlap célját és a célcsoportot figyelembe véve olyan “megjelenő” kinézetet kell megalkotni amitől minden elképzelésünk maradéktalanul megvalósul. Kinézetet, azaz CMS esetében témát több úton is fel lehet építeni. Létezik a nulláról építés, vagy akár ingyenes / fizetős sablonok használata, de akár sitebuilderekkel is fel lehet építeni. A honlap három fontos külalaki szekcióból áll. Fejrész (header), tartalmi rész (content) és a lábrész (footer). A honlap fej és lábrésze minden aloldal esetében ugyanolyan lesz (alapesetben). A honlap külalakját illetően nagyon sok idő el fog menni, mire végelegesnek mondhatjuk, de nyugi ez természetes. Idő kell arra hogy az elképzelésünk testet tudjon ölteni, maradéktalanul.

A jó arculatnak meg is kell jelennie, kell egy külalak, kell egy testet öltött elgondolás.
Az okosan megválasztott funkciók, nem csak az ügyfelek, de a mi életünket is megkönnyítik.
Hatodik elem:

A Funkciók

Általuk lesz könnyebb a webes élet.
Mit is jelent az hogy funkciókkal, opciókkal látjuk el a honlapot? Minden honlap rendelkezik funkciókkal, ezek azon kiterjesztései a honlapnak, amik biztosítják hogy az elképzelésünknek megfelelően minden opció elérhető legyen a célcsoportunknak. Ez lehet egy egyszerű regisztráció vagy akár időpontfoglalás, vagy webshop esetében nyomonkövetés, összehasonlítás, gyors nézet. vannak bonyolultabb funkciók és persze vannak egyszerűbbek. Ha a honlap CMS alapokra lett helyezve ezeket a funkciókat az úgynevezett bővítményekkel (pluginokkal) érhetjük el. A WordPress esetében körülbelül (2020-ban) 60000 előre elkészített bővítmény áll a rendelkezésünkre. Arra azért figyeljünk, hogy ha a honlap túl sok bővítménnyel rendelkezik, akkor lassulást eredményezhetnek. Ne feledd a kevesebb néha több.
Hetedik elem:

A Tartalom

Kép, videó, szöveg

A tartalom nemcsak a honlap, de a keresőóriások szempontjából is nagyon fontos. De miből is lesz a tartalom? Az ideális honlap, webáruház rendelkezik képekkel, cikkekkel, leírásokkal, bemutatkozással, és megannyi szöveges és vizuális megjelenítéssel, és ezek mind a tartalom részét képezik. Egy üres honlap, vagy webshop önmagában szinte egyenlő a nullával, még akkor is ha egyébként az előző lépések már megvannak. Gyártsunk tartalmat. De milyet? Kizárólag értékeset, érdekeset, kevés szakzsargonnal, olyan nyelvezettel fogalmazzunk, hogy a honlap látogatói azonnal megértsék mit is szeretnél bemutatni, vagy webáruház esetében eladni. Légy szakértő abban amit bemutatsz, de érthető nyelven kommunikálj. Gondolkozz a célcsoport fejével, és fogalmazz meg kérdéseket, majd akár egy-egy cikkben válaszolj ezekre. A minőségi tartalom elengedhetetlen, legyen egyszerű honlapod, vagy komoly webáruházad!

Videó, kép, leírás, bemutató, tehát minden ami látható és olvasható képezheti a tartalmat.
Nem elég a szuper kinézet, vagy a tartalom, az is kell hogy folyamatosan „jelentkezz”! SEO
Nyolcadik elem:

A SEO

Azért, hogy a keresőóriások is lássanak.
Keresőoptimalizálás (SEO) meghatározza a honlap jövőképét a keresési találatok között. Ha nem foglalkozol vele akkor nem is kell meglepődni, hogy nem lesz normális találat az oldaladra. Illetve ha lesz akkor a 20. oldalon. Ha vállalkozásod van és el szeretnél adni valamit (mindegy hogy termék, vagy szolgáltatás) akkor nagy hangsúlyt kell helyezned a SEO-ra is. Itt könnyen el lehet keveredni, amennyiben nincs megfelelő segítséged. Rengeteg pénz kifolyhat az ablakon, ha nem szakszerűen csinálod az egészet. Amennyiben konkurenseid méltó vetélytársa szeretnél lenni, akkor ildomos odafigyelned arra hogy mit csinálsz. Kell stratégia, és taktika is. Azaz kellenek hosszútávú és rövidtávú tervek is. Határozd meg hogy hol szeretnél minimum elhelyezkedni a találatok között, és milyen szavakra.
kilencedik elem:

A Támogatás

Soha ne hagyd magára honlapod!

Fura vagy nem, de én mindig azt mondom, hogy egy honlap nincs kész, szinte sosem. A támogatást meg kell adnod a honlapod részére éppúgy mint a honlap, webshop látogatói, vásárlói részére. Az elhanyagolt oldal, ahol már egy értékes tartalom sem terem, csak maximum egy évben egyszer, hamar le fog csúszni a találati listáról, mindemellett be is lassulhat, valamint azt az érzetet kelti a honlapra érkezőknek, hogy a honlap “halott”. Támogatni nem csak a közösségi médiát kell, egy-egy bejegyzéssel, hanem (mint fentebb is írtam) mindent és mindenkit. Legyél megértő, belátó, szeresd azt amit készítettél és vedd figyelembe az építő kritikákat is. Legyél mindig naprakész, figyeld hogy milyen irányba halad az a trend, vagy ágazat amit te is képviselsz, és aktualizáld honlapod, webáruházad. Ne csak “úgy legyen” egy honlapod!

Egy honlap sosincs kész! Fejleszt, újítsd, frissítsd tartsd naprakészen! Azaz támogasd.

Ha úgy gondolod, hogy szeretnéd megvalósítani álmaid honlapját, ami eddig a fejedben élt, vagy ha úgy érzed hogy nincs minden letisztulva, akkor vedd fel velem a kapcsolatot. Írd meg neved, e-mail címed, és a domain nevet amit kigondoltál. A többit megbeszéljük.