9 FONTOS
LÉPÉS

A lenti 9 fontos lépés az, ami egy profi weboldalhoz, webáruházhoz elengedhetetlen. Természetesen magam is a lentiek szerint építem az oldalakat.

ÉN IS ÍGY KÉSZÍTEM A WEBOLDALAD, WEBÁRUHÁZAD

Az alább leírt 9 fontos lépést magam is betartom. Tehát ha együtt fogunk dolgozni, akkor az alábbi “menetrendre” számíthatsz. Sok sikert az olvasáshoz, és a döntéshez és persze a tényleges honlapodhoz, áruházadhoz is!

A Domain név

– Beszédes
– Megjegyezhető
– Egyszerű

A honlap, webshop készítés egyik első eleme. A domain név sokak szerint fontos, mások szerint tök mindegy. Szerintem pedig pont annyit kell vele foglalkozni amennyit szeretnéd hogy érjen a honlap. Ha például pékséged van hogy nézne ki ez a Domain név: peksegemvandenemerdekel.hu Szerinted lenne olyan ember aki ezt bepötyögné? Szerintem nagyon kevés. Tehát a honlap domain neve legyen egyszerű és könnyen megjegyezhető, mindamellett legyen beszédes is. Illetve érdemes hosszútávra gondolkodni. Ha a cél pl egy Brand felépítése, akkor a domain név is illeszkedjen a későbbi Barnd-hez. Fontos még az oldal nyelve. Amennyiben magyar nyelvű tartalom lesz a honlapon, akkor ajánlom a .hu domain végződést.

A TÁRHELY

– Gyors
– Stabil
– Erős

A tárhely is igen fontos. Legyen gyors, erős, stabil és naprakész. Én ezt tudom neked biztosítani. Jelenleg három szolgáltató közül lehet választani ha velem dolgozol. Az első egy, az NB-Stúdió és Általam közösen kialakított, a második az Elin, a harmadik pedig a Forpsi szolgáltatásai. A lényeg, hogy az weboldalad, webáruházad stabil legyen akkor is, ha többen látogatnak el, valamint rugalmas legyen az igényeidhez mérten, akár CloudFlare szolgáltatást is adjon, és persze azon túl hogy a legfrissebb PHP verziót használja és hogy elérhető szinte mindig az ügyfélszolgálat, fontos az is, hogy számodra is átlátható legyen a kezelőfelület, melyen keresztül úgymond irányíthatod, monitorozhatod a tárhelyed. S persze a napi mentés (BackUp) is szinte alap.

Tervezés, Arculat

– Letisztult
– Konzekvens
– Modern

Ebben a pontban születhetnek meg a kreatív ötletek. Vigyázni kell, hogy ne essünk át egy-egy elemnél a túloldalra. Néha a kevesebb több. Tervezzünk logót, döntsük el a színeket, a betűtípusokat, beszéljük át hogy milyen alapokra helyezzük az oldalt. Nagyon érdekes, hogy az ügyfelek többsége ebbe bele sem gondol. Egy rosszul megválasztott “téma” kihathat az egész oldalra. Nem lesz egyértelmű akkor sem az adott weboldal, ha minden egyes aloldal eltérő színekkel, csicsás olvashatatlan betűtípusokkal lesz tarkítva. Főleg akkor kell vigyázni, ha egy komplett Brand-et szeretne az ember építeni. Inkább tartson tovább a tervezés és az arculati elemek kidolgozása, mintsem össze legyen csapva valami, amit aztán át kell szerkeszteni, mert senkinek sem tetszik. S, persze nem árt, ha nem a múltszázadban ragadva készül el honlapunk.

Funkciók

– Prémium
– Hasznos
– Támogató

Amikor azt mondom “funkció” nem biztos hogy azonnal megérted mit is szeretnék közölni. De ha azt mondom, hogy a webáruházad össze lesz kötve a számlázóprogramoddal, meg egy online fizetési kapuval is, akkor már jobban képbe kerülsz. Nah ezek funkciók. Minden oldalnak, webshopnak van. Akkor is ha esetleg természetesnek, magától értendőnek tekinted. A kérdés ilyenkor mindig az, hogy mit szeretnél? Mit tudjon az adott webáruház, vagy honlap? Beléptetés, egyedi fiók, előrendelés, elhagyott kosár figyelmeztetés, felugró ablakok… stb. A lehetőségek száma ezen a listán szinte végtelen. Mindenképpen megjegyezném, hogy nem szabad túlzásba esni, tudom hogy egyes funkciók nagyon csábítóak, de nem biztos hogy hasznosak is egyben. Ilyenkor figyelni kell, hogy az valóban hasznos és / vagy támogató értékű-e?!

Megvalósítás

– Reszponzív
– Tudatos
– Profi

Ez már tényleg az a pont, ahol a fentiek formát öltenek. Érdemes “lezárva” tartani az adott weboldalt, mindaddig amíg teljesen kész nincs, hogy aki odatéved ne egy félkész oldalt lásson. A megvalósítás közben alakulnak a képek, és felkészítjük az oldalt a tényleges tartalom érkezésére. A megbeszélt funkciók ekkor kerülnek be az oldal szerkezetébe, elkészül a teljes design (formavilág, külalak), felépülnek az aloldalak, s például egy webáruház esetében itt jönnek létre az alap kategóriák és fontos elemek is. Ebben a fázisban kell az oldalt a lehető legbiztonságosabbá tenni. Fontos, hogy a szerkesztett majd ténylegesen felhasznált képek és egyéb médiák maradjanak csak fenn az oldalon (tisztítás). A megvalósítás utolsó lépése, hogy mindent ami nem kell megszüntessünk, átnézzük az oldalt.

Tartalom

– Releváns
– Célirányos
– Érdekes

Mondhatnám, hogy valójában minden tartalom, ami megjelenik vizuálisan is. Ez igaz is. Viszont a tartalmak javarésze már a megvalósítás szakaszában felkerül. Így most itt, ezen a ponton, leginkább a releváns szövegeket, a termékeket, esetleg ehhez pluszban csatlakozó képeket, egyéb médiákat érteném. A szöveg egyébként mindig egy sarkalatos pont. Kellő hosszúságú, minőségű szöveges tartalmat a keresőóriások is nagyon szeretik. Természetesen annak nincs értelme, hogy egy OnePage oldalt teleírunk mindennel, csak azért hogy hátha relevánssá válik pl a Google szemében. A lényeg, hogy minden tartalom szorosan kapcsolódjon az oldalhoz. A tartalom “készítése” közben figyelhetünk, sőt, érdemes figyelni is, arra hogy úgynevezett SEO értékeknek megfeleljünk (pl kulcsszavak, kifejezések, bekezdések… stb…)

SEO

– Keresőoptimalizálás
– Minden elemre
– Releváns

Keresőoptimalizálás (SEO) meghatározza a honlap jövőképét a keresési találatok között. Ha nem foglalkozol vele akkor nem is kell meglepődni, hogy nem lesz normális találat az oldaladra. Illetve ha lesz akkor a 20. oldalon. Ha vállalkozásod van és el szeretnél adni valamit (mindegy hogy termék, vagy szolgáltatás) akkor nagy hangsúlyt kell helyezned a SEO-ra is. Itt könnyen el lehet keveredni, amennyiben nincs megfelelő segítséged. Rengeteg pénz kifolyhat az ablakon, ha nem szakszerűen csinálod az egészet. Amennyiben konkurenseid méltó vetélytársa szeretnél lenni, akkor ildomos odafigyelned arra hogy mit csinálsz. Kell stratégia, és taktika is. Azaz kellenek hosszútávú és rövidtávú tervek is. Határozd meg hogy hol szeretnél minimum elhelyezkedni a találatok között, és milyen szavakra.

Tesztelés

– Kiterjedt
– Biztonság
– Megjelenés

Sokan képesek átlépni ezen a ponton. Nem szabad! Tudom, lehet hogy unalmas, de mindenképpen szükséges. A tesztelés közben kiderülhetnek apróbb hibák, hiányosságok akár fontos funkciókban, szövegekben, vagy egyéb olyan elemekben amikkel ha nem foglalkozunk, akkor simán ügyfeleket, látogatókat veszíthetünk. Webáruház esetében a rendelést, az automata megoldásokat is tesztelni kell. A levelezést se hagyjuk ki. Valamint itt jegyezném meg, hogy a tényleges reszponzívitást is ezen a ponton (ha még eddig nem tettük meg) le kell tesztelni. Felkérhetünk egy barátot, családtagot hogy nézze meg a webshopot, vagy a honlapot. Regisztráljon, lépjen be, és úgymond “próbálja elrontani”. Ha minden hibát javítottunk, akkor akár meg is nyithatjuk az oldalt, és elindulhat élesben is. Jöhetnek a látogatók, vásárlók. 

Karbantartás

– Naprakész
– Törődés
– Élvezhetőség

Kész is vagyunk a weboldalunkkal! Juhuhu! Ilyenkor hátra is lehet dőlni és csinálhatjuk a semmit… várjunk csak… mégsem. A Karbantartás egy undok dolog, sokan mondják hogy nem is kell, mert ez csak a webdesigner üzleti fogása. Persze, ha egy év múlva az oldal már be se tölt, akkor azonnal a webdesigner neve kerül elő, mert biztos elrontott valamit. Sajnos (tudom ez nyers volt) de ez az igazság. Ne hagyjuk magára az oldalunkat. Én nem mondom, hogy feltétlenül engem kell felkérni, viszont ha gondolod készítek neked egy részedre szóló 2-3 részes videó sorozatot. Ebben elmagyarázom, hogy mikor mit kell csinálni, hogy a honlapod, webshopod mindig naprakész legyen. Csak arra kérlek hogy ne feledd el, a honlap a tiéd, ha nem foglalkozol vele akkor kár volt a fentieket akárcsak elolvasni is.

Köszönöm, hogy elolvastad a fentieket. Én előre is nagyon sok sikerélményt kívánok a honlapodhoz, webáruházadhoz, még akkor is, ha nem mellettem döntöttél.

Még ne siess!

Tényleg szeretnéd kihagyni
a 10%-os kedvezményt?

Ez nem csak duma! Viszont fogy az idő. Én sem tudok minden akciót a végtelenségig tartani.

00
Nap
:
00
Óra
:
00
Perc
Ebből az akcióból sajnos kifutottál :(