Tel.: 06 (30) 1 820 420
E-mail: attila.vereczkei@gmail.com

3 webshop tipp és 4 webshop ötlet
honlap és webáruház

Webshop ötletek és a webshop készítés 3 fontos eleme

Webshop ötletek és a webshop készítés 3 sarkalatos és sokszor elfelejtett pontja.

Az internetes kereskedelem, azaz a webshop hazánkban még mindig nem annyira népszerű. Pedig a webshop ötletek tárháza bőven engedne teret, és lehetőséget annak aki belevágna. Megannyi piaci rés még mindig kihasználatlanul áll. Bár sokan már a webshop készítés hallatán is sokkot kapnak, még akkor is ha egyébként lenne egy szuper ötletük. Az emberek többsége gondolja még mindig azt, hogy milyen nehéz lehet egy-egy webshopot elkészíteni, fenntartani és persze megfelelni mind a jogszabályoknak, mind a vásárlóknak. Pedig a honlapkészítés, webshop készítés manapság már mindenki számára elérhető, így akár magad is elvégezhetsz egy komplett webshop felépítését a nulláról.

3 webshop tipp és 4 webshop ötlet
Összeszedtem 4 webshop ötletet, kicsit “random” módon, hogy lásd van még erő a webshopokban!

Webshop ötletek.

Persze könnyebbnek hangzik egy olyan modellt lemásolni ami már létezik, mintsem kitalálni egy teljesen újat. De az az igazság, hogy ki sem kellene találni, csak körbe kellene nézni a nagyvilágban. Sőt, most ebben a cikkben adok pár ötletet.

Kiegészítők és elfeledett ruházatok webáruháza.

A ruházat még mindig favorit. Vannak kicsit necces termékek, ilyen lehet a cipő mint online termék, bár ennek is egyre nagyobb a piaca. Viszont amiből továbbra is kevés van, és keresett lenne, az a kiegészítők és a lányka ruházat, valamint szűkülő piacot mutat az alacsonyabb hölgyek ruházati piaca. Akinek lány gyermeke van talán az tudja a legjobban, hogy ideális, szép lányka ruhát nagyon nehéz találni. Sajnos ebben az esetben elmondható hogy ugyanilyen nehéz 150-160 cm-es hölgyeknek is megfelelő ruházatot találni. Ez a piaci hiányosság, webshop ötletek tárházát tudja adni. Mint körvonalazódni látszik a 10-12 éves lánykák, valamint az alacsonyabb felnőtt nők ruházkodása ad annyi rést, hogy megérhesse a webshop készítés költségét.

A kiegészítők piaca szintén érdekes terület lehet. Itt nagyobb a lefedettség az ezeket forgalmazó webshopok területén is, persze így a verseny is nagyobb lehet, de még mindig úgy gondolom, hogy egy rövidke piackutatás után meg lehetne találni azt a rést amivel nagyot is lehetne kaszálni.

Kis kedvencekhez kapcsolható webshop ötletek.

A ruházati piac rései után kissé elkanyarodunk a kisállatok felé. Több külföldi webshop is forgalmaz kedvencekhez kiegészítő „elemeket”. Ez relatív elég széles kör lehet, itt is tanácsos kissé körbenézni. Egy rövid kutatás után ki fog derülni hogy a webshop ötletek közül ezen megoldás is nyújthat forgalmat, természetesen megfelelő marketing esetén. Picit konkrétabban. A macska és kutya a legelterjedtebb kisállat hazánkban. Vagy ez, vagy az, esetleg mindkettő előfordul a ház típusától függetlenül. Viszont van aki picit többre is vágyik. Hallottál már a cukormókusról? Nem? Pedig hidd el hogy létezik és, hogy lenne annyi bevétel amivel bőségesen megtérülne egy webshop készítés minden költsége.

De a cukormókuson kívül van megannyi hasonló aranyos de még ismeretlen kisállat, ami kezd egyre jobban elterjedni, viszont még nagyon az elején járunk, így tuti befutó lehetnél egy ilyen webshoppal. Még akkor is, ha épp nem magát a kisállatot, hanem azokhoz kapcsolódó kiegészítőket forgalmaznál online a webshopodon keresztül.

CBD webshop

A CBD (Cannabidiol rövidítésé) piaca folyamatosan növekszik külföldön és egyre több webshopot eredményez. Itthon még csak most kezdik felkapni, de van már követő és szkeptikus tábora is. Ez a termék nem más, mint a kannabisz egyik hatóanyaga. Köztudott, hogy maga a kannabisz egy kábítóhatású anyagot, a THC-t is tartalmazza. Viszont ez az olaj ezt a kábító hatású szert már nem foglalja magába. Így viszont alkalmazható mint aktuális gyógykészítmény. Azt azért le kell szögezni, hogy egy hasonló webshop készítése mellé bizony kell egy átfogó marketing is, hiszen sokaknak a CBD hallatán picit más felhasználás ugrik be. Viszont ez teljesen legális, és elfogadott.

Gyűjtők webshopja

Hazánkban elég kis réteg az aki gyűjt valamilyen tárgyat. Ezekért képes kiadni X összeget, általában itthon nincs olyan piaci felület, réteg ami kiszolgálná ezt a kört. Egy jól működő webshop esetleg egy marketplace teremthetne egy valóban új és konkurenciamentes övezetet ebben a „zónában” is. Természetesen itt sokkal kisebb ügyfélkörrel kell számolni, és a haszon kipörgetése is másként történne, mint egy általános webshop esetében.

A fentiek közül akad pár extrém lehetőség is. Leginkább azt szerettem volna megmutatni, hogy ennyi év után is rengeteg olyan opciót tartalmaz egy webshop, melyből bőven lehetne elegendő profitot termelő, egy profitábilis cég / vállalkozás alapjait letenni.

Webshop készítés 3 fontos pontja

Az alábbiakban nem is a webshop készítés hogyanjáról lenne szó, hiszen az hasonló mint egy honlapkészítés. Inkább azon fő elemekről melyek elengedhetetlenek a webshop készítés folyamatában.

Fontos doksik és oldalak a webshop kezdéshez!

Ilyen lehet a megfelelő és jogszabály ügyileg helyes dokumentáció. De milyen dokumentációk is kellenek:

  • Adatkezelési nyilatkozat,
  • Általános Szerződési Feltétel,
  • Impresszum,
  • Szállítási / fizetési lehetőségek leírása,
  • A nagyon precízeknek akár egy roppant részletes webshop használat (akár videóban is)
  • Akár lehet hiba / panaszkezelő aloldalt is létrehozni.

Valójában a fentiek közül az első 4 pont az ami mindenképpen kell. Ezt érdemes akár jogásszal is megíratni, főleg ha nagyon egyedi terméket kívánunk a webshop keretein belül értékesíteni. A webshop készítése közben eltérő funkciók is kapcsolódhatnak az online áruházunkhoz. Ezek részben kényelmi, de részben az értékesíteni kívánt és esetleg speciális termék egyedi igényeit szolgáló funkciók lesznek.

Építsd ki a Branded!

A második fontos tényező egy webshop esetében a Brand építés. Többször azért is kerül látómezőn kívülre, mert megfoghatatlan dologról beszélünk. Miért is jó a Brand, azaz a márka építése? Kinek is kell? Kell-e egyáltalán? Sokan azt vallják, hogy olyan webshop esetében ahol egy megszokott márkát értékesítenek, nincs szükség márkaépítésre. Viszont azt elfelejtik, hogy az adott webshop is maga egy márka lehet.

Egy olyan márka ami pl szakosodott egy más már ismertebb márka eladására / esetleg vételére. Megvan az a kérdés hogy „XYZ márkájú cipőt akarok venni, de hol vegyem meg?” Itt bizony két márka is azonnal szóba kerülhet. Az egyik az, amelyiket keresi az ember, a másik az, ahol keresi az ember. Az „árukeresőt” ismered? Fogadjunk hogy igen. Akkor az egy márka lett? Igen az! Ez az amit sokan elfelejtenek. Nem szabad elhanyagolni, mert nagyon meghatározó lehet, akkor is ha ismert és akkor is ha kevésbé, vagy esetleg ismeretlen márkáról van szó.

Webshop használhatósága!

A harmadik, és mondhatni sokszor mostohaként kezelt, de mégis fontos webshop elem a használhatóság. Van egy jó ötleted, építenéd a márkát és mondjuk még a webshop külleme is csodás, viszont lassú, kezelhetetlen és abszolút nem felhasználóbarát. A megannyi funkciónak csak akkor van értelme, ha az jókor, jó helyen jelenik meg. Nem kell minden aloldalnál felugrania egy Popup ablaknak azzal hogy „regisztrálj!”, vagy „iratkozz fel”. Nem kell, hogy egy termék oldalon az adott termékhez egyáltalán nem kapcsolódó menüpontok jelenjenek meg.

Egy sokfunkciós webshop is lehet átlátható, letisztult, csak tudatosan kell felépíteni. Az tény, hogy több webshop a használhatóság hiányai, vagy teljes hiánya miatt veszít leendő potenciális vásárlókat. Ne felejtsük el, aki a webshopunkra látogat nem feltétlenül ismeri azt, így neki is egyértelművé kell tenni minden lehetőséget, és segíteni őt abban, hogy minél gyorsabban, a funkciókat is használva érje el a kívánt terméket, hogy gyorsan megvásárolva elégedett és visszatérő ügyféllé / vásárlóvá váljon.

Végszó …

Remélem a fentiek segítettek, egy kicsit jobban megérteni a webshopokban rejlő lehetőséget. Bár megannyi dolgot írhatnék még, de úgy érzem, hogy ennek is elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy utánajárj még több ötletnek, és akár belevágj saját webshopodba is.

RólunkVereczkei Attila

A PixelBay alapítója, és tulajdonosa vagyok. Az oldalon munkásságom szeretném bemutatni, mindamellett (remélhetően) hasznos cikkeket is találsz.
Keress bizalommal bármilyen kérdés esetén. Üdvözlettel ?