Kik a Trendjósok? Létezik a Honlaptrendek Szent Grálja?

Miről is lehet szó a Trendjósok és a honlapok / honlaptrendek Szent Grálja esetén? Kíváncsi vagy milyen új prognózisok lesznek a Honlap trendekkel kapcsolatban 2020-ban? Akkor el kell szomorítsalak, jóslatokkal nem tudok szolgálni számodra, ergo rossz oldalra tévedtél. Viszont aki ilyen próféciákra vágyik az bőven találni fog… máshol.

Amit én most le fogok írni, az inkább egy tapasztalatból adódó észrevétel, ami egyrészt a jóslásoknak másrészt a trendek alakulásának margójára biggyeszt egy széljegyzetet, illetve talán villant egy kis fénysugarat mindazoknak akik valóban tenni akarnak oldalukért 2020-ban is.

Nem, nem akartam a felső sorokban megsérteni senkit. Viszont épp elég ideje vagyok ebben az egész „weblapépítő körben”, hogy tudjam, aki jósol azt bizony egy idő után komolytalannak fogják venni. Picit olyan, mint a modern meteorológia… vagy bejön vagy nem amit mondanak, de a második opcióból van több, épp ezért lassan mindenki figyelmen kívül hagyja az időjárásra tett minden jövendölést. S, szép lassan a „Trendjósokat” is.

Vajon miért is alakulhatott ki a Trendjósok tábora?

Olyan felgyorsult világban élünk, melyben a piaci rések egyre kisebbre szűkülnek, kevés új lehetőség (mondhatni hogy kevés új ötlet) nyílik, s ennek egyenes hatása hogy egyre élénkebb konkurencia-harcok alakulnak ki. Már az Online csatatéren is folyik a küzdelem. Mindenki megpróbál felülkerekedni a rivális vállalkozáson.

Épp ezért nem meglepő, hogy egy-egy értékes információ, mely a jövőre nézve vetíti a legvalószínűbb potenciált többet ér az aranynál is. De gondoljunk csak bele. Aki ilyen, és ténylegesen 100%-os tudás birtokába kerülne, az valóban ingyen adná? Egy sima, mezei blogbejegyzésben? Ugye hogy nem. De folytassuk is…

Viszont ez a konkurenciaharc, és az, hogy mindenki kíváncsi a „tuti megoldásra”, amivel meghatszorozhatja ügyfeleinek és ezáltal bevételeinek értékét / mértékét, egy új és sajnos főként weblapépítőkből kikerülő tábort hozott létre. Ők képzik az általam csak „Trendjósok”-nak nevezettek táborának keménymagját. A Trendjósok felfedezték, a fentebb leírtakban rejlő – és részükre – kiváló sanszokat. Tehát elkezdtek megszületni az első Trendjóslatok.

A durvábbak mindenfelé hivatkoznak… („A Google ezt írja… meg az algoritmus is… bla..bla..bla”) mindezt azért, mert így akarják elnyerni a bizalmat, és igazolni, hogy Ők a tökéletes választás. A szerényebbek óvatosan fogalmaznak. „Szerintünk”, vagy „véleményem alapján”… Persze azt nem veszik észre maguk sem, hogy ugyanúgy belekerültek egy konkurenciaharcba, amit maga a konkurenciaharc – mint gyökérok – hozott létre. Ohhh… tudom ez már lassan paradoxonná válik, de nem az.

A lényeg Neked ebből az, hogy ne dőlj be ha valaki azt írja „Itt vannak a 2020-as legtutibb Weblap trendek”. Ha bedőlsz bele fogsz kerülni egy értékesítési tölcsérbe. Ez a tölcsér úgy fog hűséges ügyfelet teremteni belőled, mint ahogy a T-vírus zombikat, a Kaptárban című (Resident Evil – Helyi Gonosz, ha szorosan akarom fordítani) filmben.

De mégis mit írnak pontosan a Trendjósok?

Többé kevésbé jósolnak, ügyfelet teremtenek maguknak… de tényleg, nem tudom máshogy írni. Megírják azt, hogy miután az idén sok világos / fehér weblap épült fel, így jövőre biztos hogy újabb világos / fehér weblapok épülnek fel. Mint ha azt mondaná neked valaki, hogy „szerintem az idén nem mentél a fővárosba meztelenül, így jövőre sem fogsz menni”. Mekkora igazság.

Vagy mégszebb ha leírják hogy hogyan kell jövőre felépíteni egy honlapot. Valójában minden évben ugyanúgy kell felépíteni a honlapot! Azaz valójában semmi újat nem mondanak, viszont azt nagyon szuper köntösbe öltöztetve tálalják neked. Tényleg! Le a kalappal! Parádés az is, ahogy sokszor ellentmondanak egymásnak ezek a jóslatok. Ha többet olvasol el, akkor rá fogsz jönni, hogy minduntalan mást és mást olvasol és egy centivel sem haladtál közelebb az igazsághoz, a tutihoz.

Valamint itt vannak azok a Trendjósok is akik valójában nem is tudják hogy azok, csak mennek a “tömeg után”, vagy inkább kullognak a tábor mögött.

Jó de akkor nem létezik a Honlapépítés Szent-Grálja?

Nem. Sosem létezett. A honlaptrendek jövőjét a „nagyok” alakítják és mindezt nem lehet tudni előre. A Google sem fogja elmondani a tervezett összes algoritmus változásokat. Ugyan közölnek egy-két hasznos infót, de ezekből aki le tudja szűrni a 100%-os igazságot, vagy főként a jövőt az bizony maga Merlin. De kanyarodjuk csak vissza egy kicsit ezen bekezdés első mondatához.

Miért a nagyok? Egyszerű. Amiről tudja az ember hogy működik, azt megpróbálja befogni – utolérni majd lehagyni (konkurencia). De ehhez az kell, hogy egyrészt ugyanazt adja, másrészt egy picivel többet (akár új funkciókat) mint a legnagyobb, vagy a “befogni” kívánt konkurense.

Ha viszont beéri, netán lehagyja a regnáló konkurenst, Ő már nem fog új trendeket teremteni, azt használja amit a régi király hátrahagyott, és azt amit Ő maga teremtett hozzá.

Tehát a Szent Grál az lehetne ha előre tudnád, mikor fog bebukni egy-egy ilyen király. Mondhatnád, hogy ezt lehet figyelni. Nem, nem lehet. Több millió honlap van, megannyi királlyal. Nem tudsz mindenre figyelni.

Szóval aki üldözi a Szent Grált, az vagy időnap előtt feladja, vagy teljesen elveszti a fonalat.

Kíváncsi vagy hogy én mit mondok?

Azzal kezdtem, hogy nem jósolok, mert nem is hiszek benne és mert nem is érdekel ez a fele. Én a tapasztalataimra támaszkodok. S, az azt mondja nekem, hogy tartalmat kell generálni a honlapra, fent kell tartani az ügyfelek érdeklődését mindezeket egy gyors és letisztult honlapon kell elvégezni. Használhatsz Flat vagy színes amorf alakzatokat, de akár egyszerű képeket is. Az lesz amit Te kívánsz. Az a legnagyobb Trend amit Magad teremtesz.

Ez mellé persze nem árt figyelni a konkurenst, de ne akard görcsösen lenyomni. A konkurencia mögött évek és egy erős törzsvásárlói kör állhat. Egy kezdő honlap ennek élből nem tud eleget tenni. Ha pedig már Te is évek óta futtatod a honlapod, de mégsem éred el a tervezett sikereket, akkor ne a vetélytársban keresd a megoldást. Optimalizáld honlapod sebességét, és kezd el feltölteni tartalommal.

Ne add fel, légy kitartó. Ha netán egyszerre indulsz a konkurenseddel, akkor végy egy nagy levegőt, nyugodj meg. Nem kell pánikolni! Nem fog letolni a palettáról. Ő is most indul. Figyeld mikor mit csinál, és milyen reakciókat vált ki az emberekből. Légy egy lépéssel mögötte, és a hibáit kiküszöbölve gyorsan népszerűbb lehetsz 😉

Fontos! Foglalkozz az oldaladdal. Ne hanyagold el egy percre sem. Ha már elindultál akkor ne állj meg egy-egy fejlesztés miatt ami eszedbe jutott. A Youtube, Facebook, Insta, Twitter stb is menet közben fejleszt. Nem fognak megállni. Te se tedd. Végy példát a nagyokról, hogy Te is naggyá válhass. Illetve az is nagyon fontos, hogy a keresőóriásnak is felelj meg, a gyors és tartalomdús letisztult honlap már fél siker. Keress kulcsszavakat, és építsd be az oldaladba is. Használd őket ügyesen.

Köszönöm, hogy elolvastad! Sajnálom, ha nem erre számítottál. Viszont ne feledd, ha nem hiszel a varázslókban, boszorkányokban, az időutazásban akkor miért is hinnél a vállalkozásod esetében a Trendjóslatoknak. Olyan cikkeket olvass ami konkrét útmutatásokat ad. Mit hogyan csinálj az oldaladon.