PixelBay - Készítsünk együtt honlapot! Keress bizalommal

attila.vereczkei@gmail.com

+36 (30) 774-0722

Álalánosan nézve is a webshop motorok egyre inkább fejlődnek. Nemcsak külalak területén, hanem strukturális szinten is. Ezért az sem meglepő, hogy az egyik népszerű tartalomkezelőrendszer, a WordPress webshop motorja, a Woocommerce is szépen halad a kor igényei mentén. De mit is jelent ez a fejlődés? Gondoljunk csak arra, hogy vásárlói oldalon van már „kívánságkosár” gomb, tudunk rendezni és szűrni kismillió módszerrel, lehet előrendelni, összehasonlítani termékeket, figyelési és / vagy keresési opciókat megadni és megannyi hasonló lehetőség, egyszóval minden amivel kényelmesebb és gyorsabb lehet egy vásárlás már rendelkezésünkre áll. De vajon milyen kényelmi és funkcionális megoldások léteznek a Woocommerce webshop üzemeltetője, tulajdonosa számára? S, vajon ezek mennyire biztonságosak, egyáltalán kell-e figyelni a biztonságos megoldásokra, vagy elég csak a működőképességet figyelembe venni?

Mit értünk az „automatizált webshop” kifejezés alatt?

Amennyiben egy adott funkciót nem folyamatosan emberek kezelnek, hanem azt egy programkód, algoritmus, megadott feltételek alapján végez el, akkor már automatizáltnak nevezhetünk. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy egy egyszerű bejelentkezés automatizáció. Viszont ha arra gondolunk, hogy egy leadott megrendelést követően mind a megrendelőnek, mind a tulajdonosnak érkezik egy e-mail, az már bizony egy előre behatárolt feltételsorozat végeredménye. Ugyanez a számlázás is.

Vásárlóként …

Ha vásárlóként jelenünk meg egy webshop életében, akkor valójában a termékre összpontosítunk, ekkor nem érdekes számunkra, hogy milyen mechanizmus húzódik a háttérben. Nem igazán érdekel minket, hogy például egy automatizált Woocommerce webshop motorral van dolgunk, vagy mindent emberek kezelnek a háttérben. Vásárlóként csak kiválasztjuk a megfelelő terméket, betesszük a kosárba, és adataink megadása után elküldjük a rendelést, majd várjuk annak megérkezését. Sokan ebben az esetben még azt sem igazán nézik, hogy jön-e bármilyen visszaigazoló e-mail. Maximum tudomásul veszik a postafiókba való megérkezésüket. ÁSZF, vagy GDPR? Ezekkel a dokumentációkkal az esetek 85%-ban nem is foglalkoznak a vásárlók. Mégis fontos megjegyezni, a vásárlók is használnak automatizációt, csak éppen annyira természetesnek érezi, hogy fel sem tűnik.

Tulajdonosként, üzemeltetőként …

De létezik egy másik oldal. Ahol annyi mindennek kell megfelelni, hogy az már-már félelmetes. Az üzembentartó vagy tulajdonos (itt egy cikk, hogy mi is lenne a feladatod, hogyan is lehetsz jó tulajdonos: ITT ) oldaláról nézzük a sztorit. Alapvetően egy webshoppal sok meló is lehet, ha nem kezdünk el picit tehermentesíteni. Erre rengeteg megoldás van. A tehermentesítés alatt leginkább az automatizálást értem. Az automatizált webshop valójában olyan mintha ingyen munkaerő végezné el a tulajdonos feladatait. Automatizált lehet a levelezés, chat üzenet, de akár a készletkezelés, vagy a rendelések kiküldése a beszállítók felé. Valójában ezzel a felével nem bánik a tulajdonos olyan óvatosan, mint azzal ami konkrétan a vevőket érinti, mint például a számlákat.

Ezzel el is érkeztünk az egyik sarokponthoz. A számlázáshoz. A Billingo, Számlázz.hu is rendelkezik olyan megoldással amivel pillanatok alatt össze is lehet kötni a Woocommerce webshop motort a külső számlázó programmal. Ezután még pár lépés és úgy fog működni mintha mi magunk állítottuk volna ki a számlát, vagy díjbekérőt. Sokan megrettennek ettől a megoldástól, mert mi van ha valami „elromlik”, nem küldi el a számlát, nem generálja le azt, rosszat küld vagy esetleg rossz e-mail címre megy. Ha most azt írnám, hogy ilyesmi elő sem fordulhat, akkor nem feltétlenül az igazat mondanám. Előfordulhat. Csak annyira mint amikor egy fáradt kolléga rosszul számláz és rossz embernek küldi el. Egyébiránt az is zavaró és elég kellemetlen is.

A manuális számlázás kiváltása mégis nagyon hasznos. A profi számlázóprogramok már kapcsolatban állnak a NAV-al is. Ezáltal egy ilyen automatikusan generált számla további automatizált folyamatokat válthat ki. Amennyiben az ÁFA mértéke nagyobb mint 100 ezer forint a számlázó program továbbítja a NAV felé, így elkerülhetjük a későbbi adóhatóság által feltett kellemetlen keresztkérdéseket. Arról nem beszélve, hogy ha saját könyvelőnknek biztosítunk hozzáférést a számlázóhoz, akkor Ő azonnal láthatja is a számlák alakulását, és ez alapján mindig precízen tud könyvelni.

De az automatizált számlázásnak van még egy fontos oldala. A generált majd a vásárló által megadott e-mail címre elküldött számla egyfajta profizmust kölcsönöz az egész webshopnak. (nem feltétlenül Woocommerce webshop, lehet más is). Az azonnali reakciónak minden vásárló örülni fog. Ez mellé akár a Facebook chat-et is automatizálhatjuk, valamint beállíthatunk automatikus válaszüzeneteket levelezésünkben is.

Úgy gondolom, hogy az az ember aki Online Bolt mellett voksol, ne féljen annak vívmányaitól, hiszen ez az egész arról szól, hogy minél kényelmesebben, gyorsabban, és profibban lehessen vásárolni a neten keresztül, pár kattintással.

Akkor tényleg mindenkinek megéri az automatizált webshop?

Megéri. De nem mindig kell. Hogy értem ezt? Képzeljük el, hogy van egy profi Woocommerce webshop oldalunk. Megvan? Itt körülbelül 500-1000 féle terméket kezelünk, és napi szinten (mert nagyon jó a marketingünk) 10000 ember fordul meg. A webshop konverzió legyen csak 3%. Akkor is napi szinten 300 ember fog vásárolni az oldalról. Ebben az esetben fel sem merülhet a kérdés, hogy megéri vagy sem az „önjáró” webshop.

De persze nem mindenkinek van ekkora weboldala, webshopja. Szerencsére a Woocommerce webshop akkor is tökéletesen szuperál, ha pár termékről, vagy ha 1000 termékről van szó. Így az automatizáció is tökéletesen fog szuperálni. A kis webshop esetében, ahol napi szinten 1-2 termék fogy el, és ezek ÁFA értéke nem éri el a 100 ezer forintot sem, nem feltétlenük kell automatizáció. Akkor sem kell, ha szellemi terméket árul egy egyéni vállalkozás égisze alatt. De, ha ez a napi 1-2 eladott termék nagy értéket képvisel (például klíma, vagy óriás okos TV) akkor már szintén érdemes bekötni az összes lehetőséget, hiszen lehet adóhatósági vonzata is.

Remélem a fenti szösszenet kicsit segített a kérdéses témakörben mindenkinek. Üdv: Attila.

wpChatIcon
shares
%d blogger ezt szereti: