PixelBay - Készítsünk együtt honlapot! Keress bizalommal

attila.vereczkei@gmail.com

+36 (30) 774-0722

Landing Page: minden amit tudnod kell.

Úgy érzem eljött az idő hogy a Landing Page mikéntjét, miértjét, és hogyanját is átbeszéljük egy kicsit. Már sokan kérdezték tőlem hogy mi is ez. A gond az, hogy pár mondatban is el elehet mondani, de az nem olyan mintha tényleg megértenéd a Landing Page fontosságát. A felszínt mindenki tudja kapargatni, most inkább törekedjünk arra közösen, hogy meg is értsük ezt a dolgot. Illetve azt is hogy miként fog segíteni a weboldaladnak.

Landing Page egy picit olyan mint egy Online Flyer

A webfejlesztésben ténykedő embereknek ez a fogalom magától értetődik. Viszont a laikusnak a Landing Page valami óLatin eredetű szónak hat. Viszont szórólapot – flyert – már látott mindenki, Te is biztos. Valahogy úgy kell elképzelni a Landing Page-t mint egy Online Flyert. S nagyjából ennyi is lett volna a pár mondatos megfogalmazása. Most nézzük mélyebben is egy kicsit.

Most egy picit megkeverlek, de hidd el hamar ki fog bogozódni a dolog. Nagyon tág (pl Internet) értelemben véve minden Landing Page amire egy linkre kattintás után érkezel. De nem minden hasznos Landing Page. Szakmában sem mondjuk mindenre, hogy LP hiszen itt már szűkebb meghatározásról beszélünk. Egy webfejlesztőnek a Landing Page szó mögött marketing eszközök rémlenek fel, és már azon kezd kattogni, hogy ez az érkező oldal tökéletes marketing stimuláns legyen az oda látogatóknak.

Az utóbbinak konkrét célja van. Valamit el szeretne érni az oda látogatónál. Például kattintást, vásárlásra ösztönzést (ez még nem egyenlő a webshoppal), szolgáltatás megrendelésére ösztönzést, de akár egy hírlevél feliratkozást is el lehet a jó LP -vel érni. Azaz a látogató elindul egy ügyfél / vásárló irányba. Egy elfogadható Landing Page 2-5% közötti konverziós aránnyal dolgozik. Ez az arány megmutatja hogy hány százalékban végeznek “műveletet” az ide érkező emberek.

Nyilván a műveletek során lesz lemorzsolódás, de lesz aki tényleges ügyféllé válik ez által. (ha pl ez volt a cél). A konverziót össze lehet kötni egy értékesítési tölcsérrel (erről picit később, …majdnem előre szaladtam 🙂 ).

Landing Page típusai és lényegi külalakja. 

A fentiekből már nagyjából lehet látni, hogy két típust céloznak meg a marketing LP-k. Az egyik az amikor a látogatót megpróbáljuk vásárlásra ösztönözni, még a másik típus egyfajta adatgyűjtésre törekszik (pl Hírlevél). Egy közös van dolog van mindkét típusban. Valamit valamiért. Csak úgy nem fogod te sem megadni az adataid, vagy nem fogsz vásárolni össze-vissza. E-mail címért cserébe lehet adni egy ajándékot, egy pár hasznos példa:

  • “ha feliratkozol, 80%-al olcsóbban hozzájuthatsz XYZ katalógusunkhoz”
  • “ha ezt a terméket megveszed, most 40%-al olcsóbban jutsz XY termékhez is”
  • “ha most regisztrálsz, a következő vásárlásnál 30%-al olcsóbban jutsz XY szolgáltatásunkhoz”

Nagyon fontosnak tartom elmondani a következőeket, figyelj kérlek! Én azt vallom, hogy ezeket a szövegezéseket csak ügyesen szabad felhasználni.

  1. Soha ne írd egy marketing célú Landing Pagen azt hogy ingyen! (máshol használhatod de az LP lényegét és statisztikáját rontod el ezzel) Ha ingyenesen adsz valamit (mindegy mi az) akkor hirtelen nagyon magas lesz a konverziós arány, de abban a pillanatban le is esik nullára ha mást is el szeretnél adni. Azaz szükséges hogy legyen értéke. Így azonnal egy szűrésen (ez már az értékesítési tölcsér) esik át az emberke. Hiszen innentől tudod hogy Ő valóban elkötelezett lesz feléd, és termékeid felé. Az ingyenes dologra mindenki ugrik, de ettől nem biztos hogy ügyfeled, vagy vásárlód lesz.
  2. Az ösztönző szöveg ne Háború és Béke legyen. Rövid velős és főleg egyértelmű. Lényeges hogy az érkező oldalon minden átlátható és egyértelmű legyen. Ha könyvet akar olvasni valaki, akkor elmegy a Libribe.
  3. Mindig tudatosítsd, hogy mi történik miután ha feliratkozik, regisztrál, vásárol. Ne hagyj kételyeket az emberben, mert ezzel elriasztod őket.

Fontos hogy az akció gomb valahol alul helyezkedjen el, ezáltal a látogató kénytelen végiggörgetni az oldalon. Ha ügyes vagy akkor a fontos szavakat ki is emelheted például pirossal, zölddel, vastag szövegezéssel. Mert görgetés közben vélhetően úgy is megakad a szeme az olvasónak a kiugró vizualizáción.

Egy jó Landing Page nem erőszakos, de meggyőző. Az én meglátásom szerint érdemes arra törekedni, hogy ne “hideg termékeket” akarj értékesíteni. Próbálj meg érzelmeket, érzéseket értékesíteni. Írd le hogy ez nagyon jó dolog, mert boldogabb leszel, mert kevesebbet bosszankodsz.

“Kislányod boldogtalan? Ugye te is azt szeretnéd, ha kislányod boldogabb lenne? Akkor miért is keresnél tovább, hiszen kislányod boldogsága egy kattintásra van!”

Picit lehet hogy gonosznak hangzik. De az tény hogy az embereket az érzelmeik által a legkönnyebb elérni. A marketing néha nem túl emberséges. Ha megfigyelted a fenti kis szöveget, akkor észreveheted, hogy feldob egy megoldásra váró témát, és egyből kínálja is a megoldást, mindezt az érzelmeid hullámain át (költői volt picit 🙂 )

Cím, kép, videó, gombok a Landing Pagen.

Mindezeken felül – és észre szoktam venni hogy erre nem koncentrálnak eleget – roppant jól meg kell választani az érkező oldal címét. Ha azt írod, hogy “XY cégünk nagyon jó terméket kínál”, nem kell meglepődni ha nem jön a kutya sem. Azt szoktam javasolni, hogy használd a google keresőjét, kezd el beírni a szolgáltatásod, terméked nevét de úgy, mintha kérdezni akarnál az ára felől.

Pl.: Hol találok olcsón ….? A címet ennek megfelelően alakítsd egyfajta válasszá. Ez is egyfajta szűrés, hiszen csak azok fognak kattintani akik ezt a dolgot keresik, innentől már csak rajtad fog múlni hogy meg is tudod tartani a látogatót.

A kép is fontos és hasznos lehet, de nem úgy ha telepakolod az egész LP-t. Itt is érvényes, hogy a kevesebb néha több. Figyelj arra, hogy ha emberek szerepelnek a képen, akkor legyenek boldogok (tudom hogy sablon, de ez megint érzelmi hatást vált ki), nem baj ha picit színesebb is az átlagnál.

Videót jómagam nem szoktam javasolni egy érkező oldalban. Az a meglátásom, hogy sokszor eltereli a figyelmet, vagy beleun egy videó nézésébe az ember, majd bezárja az egész oldalt. Ezzel megtöröd a lendületet, és nem fog elérkezni az akcióra felhívó gombhoz, linkhez. Itt megjegyezném hogy van aki máshogy gondolja, tehát ebben az ügyben elég megoszló a gondolatmenet.

Gombok… valójában egyetlen egy linkkel rendelkező gombra van szükséged. Ez nem más mint az akcióra felhívó gomb (Call to Action). Itt a színekkel és a nagysággal érdemes “játszani”. Legyen nagyobb az átlagnál, és pl zöld háttérrel. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy elfelejtik az oldal építési közben a valódi célt.

Ennek az a rossz hozománya, hogy a termékhez, szolgáltatáshoz is párosítasz linket, gombot, és ha valaki rákattint azonnal ott terem… viszont elhagyta az Landing Page oldalt. Ne legyenek felesleges linkek! Itt fontos az is hogy menü se legyen, mert azzal is elnavigálhat az ember.

Sok szakmabeli azt mondja, hogy azért egy-egy megosztás gomb, vagy social ikon még belefér. Szerintem nem. Ne mászkáljon a látogató sehova, még az FB -re sem. Nem kell megosztani azonnal, de az már más hogy pl egy sikeres konverzió után (ha már vásárolt az illető) megosztható lesz az Landing Page (ilyenkor is lehet egy kis akciód kínálni).

Elkészült a Landing Page-m, de nem történik semmi. 

Amennyiben elkészültél és hátradőltél a székben, akkor most meg fogsz lepődni… nem végeztél. Ha vissza olvasol azzal kezdtem, hogy kattintással érkezel el az adott Landing Page oldalra. Ha nincs kattintás, nincs hatás sem. Az érkező oldalt hirdetni, megosztani kell. Kísérletezni kell, hiszen a konverziós arány nem magától fog jelentkezni. Lényeges hogy hol találod a célközönséged nagyobb százalékát. Például a Facen? Vagy Google-n? Ez nem mindig olyan egyértelmű mint amilyennek látszik.

Ha már beindult a látogatás, akkor lesz rá módod hogy játssz egy kicsit a beállított Landing Page-el. Azaz optimalizáld amíg el nem éred legalább a 3%-os konverziós arányt. Jómagam egy-egy weboldal építésénél automatikusan használok számodra is elérhető statisztikai rendszert. Épp ezért nagyon könnyű lesz kiszámolnod, hogy az erre az oldalra érkezők közül hányan végeztek el átkattintást az akció gombot segítségével.

Az akció gomb megnyomásával elérkeztethetjük a látogatót az adott célunk elé, de akár tovább is mehetünk, viszont ez már legyen egy másik cikk.

 

wpChatIcon
shares
%d blogger ezt szereti: