PixelBay - Készítsünk együtt honlapot! Keress bizalommal

attila.vereczkei@gmail.com

+36 (30) 774-0722

Webshop készítés… de érdemes az elején kezdenem, ugye?

Mielőtt webshop készítés témakörben elmerülnénk nézzük meg azt hogy miként indul az egész “dolog. Vegyük az alapkoncepciót, miszerint már rendelkezel egy kiváló ötlettel, melyhez a webshop egy igen fontos kulcs lehet. Gondolom nem is kell részleteznem, hogy a webshop, a fizikai boltokkal ellentétben milyen előnyökkel rendelkezik. Az persze más kérdés, hogy – ha tetszik, ha nem – hogy vannak az online boltoknak hátrányai is. Hiszen nehezebb (vagy sokszor nem is lehet) kialakítani egy személyes kapcsolatot, vagy ugyanilyen nehezen építhető fel a webshop esetében a vásárlói bizalom. Azért lássuk be ez a két fogalom, bizony erősen meghatározza a vállalkozásunk sikerességét is.

Melyik webshop oldalról vásárolnál szívesebben:

arngren.net webshop. több mint rossz… A webshop készítés témakörben az arngren tulaj nincs egészen “otthon”.


A webshop készítés jó és rossz példái a fentiek…. Mindkét példa élő webshopokról valók. Hogy miért az Euronics? (mert az ugye érthető hogy a másik oldalról szerintem senki sem hallott) 2017.-ben a legjobban használható webshop díját is elnyerte, ami azért lássuk be nem kis teljesítmény, főleg arra való tekintettel, hogy egyre több vállalkozás ismeri fel a webshop nyújtotta lehetőségeket. De mi is jut eszedbe? látogasd meg az https://euronics.hu/ -t majd az http://arngren.net/ oldalát. A másodikat be is fogod zárni vélhetően 5 mp alatt. Miért is? Mert egész egyszerűen az jut eszedbe hogy igénytelen, átláthatatlan, értelmetlen, lehangoló, netán ezeknél rosszabb jelzők. Tehát most nézd meg magad vásárlói szemmel. Kialakult a bizalom? Ki fog alakulni bármilyen kapcsolat? Ugye nem. Még a másik oldalról már vásároltál talán többször is. Itt szabadjon megjegyeznem, hogy ha az Euronics oldalán megvehető termékekkel volt gondod, az bizony más kérdés. Az egy termékprobléma, de az oldal ettől „teljesít”. Hiszen bizalomkeltő, letisztult, modern, gyors.

Mik is kellenek még a webshop (készítés) elindulása előtt …. (még mindig a webshop készítés témakör fontos elemeivel)

Tehát az ötleted mellé, kell egy bizalomkeltő kinézet is. De ez önmagában még mindig nem elég. Sokan úgy gondolják, hogy ha megvan a webshop akkor mehet a menet. Jó lenne, de sajna nem így van. A webshop készítés közben figyelni kell a GDPR elveire, a webshop alapvető használatának leírására, éppúgy mint az elállási, visszavásárlási és egyéb nyilatkozatokra is. Nem szabad ezekre sem legyinteni, mert óriási lehet a bírság. Nem két forint, hanem milliókról is szó lehet. De ezekre most nem térek ki teljes egészében, hiszen most nem ez lenne a lényeg, mint inkább az hogy megértsd mi is zajlik egy webshop, főleg egy kezdő vállalkozás színfalai mögött.

Szóval kinézet, alapvető szerződések, leírások, stb… már megvan, és persze az ötlet. S, még nem roppantál bele. A konkret webshop készítés nem kis falat, el kell készíteni, készíttetni valakivel és tovább is kell gondolni. Az elkészült online boltod még önmagában nem elég a sikerhez. Kinek akarod eladni a terméket? Miként akarod eladni, milyen szállítással? Stb… van még kérdés bőven. Nézzük is.

Hogy tudom a webshop segítségével a legtöbb vevőt, potenciális vevőt elérni?

Magyarországon egyre többen keresnek fel webshopokat vásárlási szándékkal. De nagyon ritkán keresnek olyan oldalakra melyek nem, vagy alig ismertek. Azaz ha (például) elektronikai cikket akar venni valaki, az többségében az ismertebb boltok valamelyikét fogja választani. Euronics, Media Markt, és társai. Halkan jegyzem meg, hogy ehhez az is hozzátartozik hogy az említett boltok fizikai kirendeltségekkel és országos hálózattal rendelkeznek. Ha te is hasonló terméket árulsz, akkor valahogy fel kell kerülnöd a palettára, és megpróbálni a piacból kiszakítani egy akkora darabot, melyet kényelmesen el tudsz látni.

Az is fontos, hogy ha ez sikerülne, arra vigyázz, hogy ne vállalj többet mint amivel elbírsz. De hogy teremtheted meg ezt a piaci területet? Több út is van. Elkezdesz reklámozni a közösségi médiákon keresztül, ez akkor veszélyes, ha szakértő nélkül teszed. Kell egy hozzáértő szaki, mert könnyen deficitbe vered a vállalkozásod. Másik út a levelezés lehet. Azaz megkeresel kisebb boltokat amik például elektronikai cikkekkel foglalkoznak és megpróbálsz egy állandó szerződést kiharcolni, X szállítási mennyiségekre. Ez macerás, de nem kerül akkora összegbe. Tehát lehet látni, hogy a két út nem csak a „forma” alapján változik, hanem a célközönség alapján is. Magánember, vagy fizikális bolt. Az utóbbi esete azért is kedvező, mert bár közvetett módon, de mégis kialakul egyfajta kapcsolat a vevő, és a Te terméked között.

Ebből rögvest látható, hogy ha netán egy brendet tudsz teremteni, és az utóbbi utat választod akkor egy idő után összekapcsolják a terméked, a brendeddel. Így ismertebbé válhatsz.

Webshop készítés után… Elszálltak az árak, de neked nem kell.

Hatalmas, de jellemző hibáról fogok beszélni ezen bekezdésben. Sok webshop tulaj nem is érti, hogy miért nem vásárolnak tőle, mikor rengeteget hirdet, és rengetegen is járnak az oldalra. Közben észre sem veszi, hogy a haszon mellyel dolgozik nem nevezhető természetesnek. Az hogy valaki a beszerzési+beszállítási árra nyolc – tízszeres szorzó alkalmazása után 27% ÁFÁt is rátesz, abszolút nem normális. Ne is tekintsük annak. Tehát ha 100 Forintért beszerzel valamit, azt nem kell 1270 Forintért eladni. Ez nem természetes! A magyar emberek megnézik hogy mennyibe kerül máshol az adott termék. Sokan képesek Kínából (lásd wish.com) rendelni, és kivárni a 2-3-4 hetet is, mert ott ugyanez a termék 150 Ft. Sokat akar a szarka… csak a sas elviszi őt is meg a fészkét is …

Realizáljuk a piacot. Multikkal ne harcol, mert elvérzel hamar. Ne légy telhetetlen mert akkor a „pofára esés” lesz elkerülhetetlen. Ha már van egy jó ötleted, egy jó és bizalomkeltő oldallal, esetleg egy brenddel, és netán már reklámozol is, ne üsd agyon az elszállt árakkal. Azt szokták mondani, hogy a jó webshop elad. Lehet én vagyok fordítva bekötve, de ha nincs mögötte stratégia akkor a webshop nem elad, hanem fennkölten fogja hirdetni, hogy haszonvadász tulajdonos áll mögötte.

Vevők, kapcsolatfelvétel, hangnem.

Ismét egy kritikus pont a webshop életében. Szinte elsőként említettem, hogy bizalom, és kapcsolat kiépítése nagyon gyenge pont lehet. Az hogy 48 órán belül reagálnod kell egy-egy beérkezett rendelésre, nem opció, hanem törvényi szabályozás. Nem irányelv, ne így tekints rá. Tehát az hogy elmész nyaralni, és a webshop főoldalra kiírod hogy „egy hétig nem lesznek teljesítve a beérkezett megrendelések” nem jó út. Akkor zárd be a boltod, és ne lehessen rendelni. Már csak azért sem, mert ha szabadságod alatt bárki rendelni tud, szembemész a „48 órával”. Felesleges azt mondani, hogy „de van kivétel….”, meg hogy „ez nem így van, mert….”. Ha fizikai boltod lenne, és szabadságra mennél, akkor tárva-nyítva hagynád az üzleted ajtaját, kiírnál a pultra egy cetlit hogy „szabin vagyok”? Ugye nem. Akkor a webshop esetében se tedd ezt.

Kapcsolatfelvétel két fő formája a levelezés, és a telefon. Az előbbivel nincs nagy gond. Elküldi a kérdéseit a vásárló, te pedig reagálsz rá. De van aki telefonon szeretne veled beszélni. Saját tapasztalatból mondom (írom), hogy sok kisebb webshop esetében borzasztó a hangnem. Felhívom a megadott számot, majd ennyit mond aki felveszi „Hallo, igen?”, és vár. Erre szoktam azt tenni, hogy „Akkor viszonthallásra” és lerakom. Tiszteld meg a vevődet azzal, hogy bemutatkozol, és bemondod a bolt nevét is. A vevő talál más helyet is ahol elköltheti a pénzét, de neked kellenek a vevők, hogy legyen bevételed. További ilyen tipp…. ne rágózz, ne egyél, és légy megfogó, meggyőző.

Összefoglalva a fentebbieket.

Az alábbiakban kulcsszavaba foglaltam a webshop készítés előtti, közbeni folyamatokat. Azért is fontosak, mert ha valakit megbízol az elkészítéssel, te már konkrét ötletekkel tudsz előállni.

1) Legyen ötleted,
2) Legyen bizalomkeltő a design, és gyors az oldal,
3) Legyenek rendben a webshop „papírjai”,
4) Célozz meg magánszemélyeket a közösségi médiával, vagy vállalkozásokat levelezéssel,
5) Csak akkora piacot teremts amit le is tudsz „fogni,
6) Ha tudsz mihamarabb teremts egy brandot,
7) Ne legyél kapzsi.
8) Teremts bizalmat egy-egy kapcsolatfelvétel esetén.

Ne feledd, egy pár ideillő mondás:

A kevesebb néha több!

Sok kicsi sokra megy.

Aki pénz nélkül nem tud csinálni pénzt, az pénzzel sem fog tudni! – Klapka György

 

PixelBay – Készítsünk együtt honlapot

wpChatIcon
shares
%d blogger ezt szereti: