Honlapkészítés reális ára, és buktatói. Mire figyelj?

Honlapkészítés árának meghatározása előtt…

Aki honlapkészítés témában keres szakembert, annak bizony figyelnie kell jó pár apró-cseprő dologra is a kiválasztás során. Sokan nem is tudják, hogy mik a lehetőségeik, csak beírják hogy „honlapkészítés ingyen” majd a legelső – többségében fizetett hirdetésre – rákattintanak. Majd rosszabb esetben kiderül, hogy nem ingyenes (erről kicsit lentebb) az adott oldal vagy szakember szolgáltatása, de még csak ingyenes tippeket sem kap az oda látogató. A PixelBay és a honlapkészítés nagyon kellemes, megbízható nexusban állnak egymással. Rengeteg ügyfelem van (ahhoz képest hogy egyszemélyként látom el az összes ezzel kapcsolatos feladatot), és persze sok embertől kaptam pozitív visszajelzést, ami előreviszi a vállalkozásom, és mindig új erőt ad. Most például ehhez a cikkhez.

Tudni kell, hogy mint minden cikkemben itt is lényegesnek tartom az olvashatóság mellett a közérthetőséget. Valamint, az is lényeg hogy a lentebbi tanácsok, tippek mind úgy születtek, hogy a már meglévő ügyfeleim jeleztek vissza, vagy vetettek fel egy-egy kérdést, vagy megoldásra váró témát. Tehát úgy érzem, hogy Hozzád is közel álló kérdésekre adok választ.

Mi az, hogy a honlapkészítés ára reális?

Sok ügyfelem kérdezte, hogy miért vállalom töredékéért, – azaz olcsón – az Ő honlapjának elkészítését? Hol lesz a buktató, hol lesz az apróbetű? A PixelBay valójában rengeteg költséget meg tud spórolni. Nincs külön marketingesem, nincs felesleges reklámkiadás, nincs havidíjas automatizált rendszerem, nincsenek alkalmazottaim, és nem tartok fenn szervert sem, mindemellett nincs külön irodám sem. Tehát lényegesen olcsóbban tudok vállalni egy-egy honlap vagy webshop elkészítést, hiszen ezeket a kiadásokat úgymond „nem kell rátolnom az ügyfeleimre”. Ez a dolog igaz egyéb hasonló méretű vállalkozásra is.

Ez a fenti pár sor elengedhetetlen volt ahhoz, hogy el tudjam magyarázni a „reális” szó megfogalmazását. Azt kell megérteni, hogy valójában egy WordPress honlap szinte mindenhol ugyanannyiba kerül. Neked, mint ügyfél nem is ezt az „állandót” kell megfizetned, hanem a fenti kiadások bizonyos részét. Hogy mennyi ez a rész, arról az adott vállalkozás dönt. Tehát mikor ugyanarra az oldalra bekérsz két, három vállalkozástól is árajánlatot, akkor nem is nagyon kell meglepődni, hogy a látszólag kisebb cégek jóval piaci ár alatt adnak visszajelző ajánlatot. Sokszor több százezer forint különbségekről beszélünk.

Most már értem!… de sokszor hallottam…

Fontosnak tartom, hogy megbízzanak a leendő, és meglévő ügyfeleim is bennem. Ennek következő alappillérei vannak.:

  • Őszinteség,
  • Ügyfélbarát hozzáállás,
  • Segítőkészség
  • Helyes kommunikáció,

A PixelBay, azaz jómagam ezt a 4 alappillért mindig betartom. Ha kérdés van őszintén válaszolok, nem kell ködösíteni, nem kell szakzsargonnal halandzsázni az ügyfél előtt. De az őszinteség arra is kiterjed, hogy ha valamit nem tudok megvalósítani akkor azt is elmondom. Nem vagyok mindentudó – szép is lenne – így én sem tudok mindent megvalósítani. Fontos, hogy ezt megfelelően őszintén, és helyesen kommunikáljam. A Helyes kommunikációnak egyetlen útja van. A közérthető, és folyamatos kapcsolattartás. Ha kell telefonon, vagy Messengeren, e-mailen, de akár személyesen is mindig, és közérthetően kell kommunikálni a honlapkészítés minden egyes fázisában.

Ügyfélbarát hozzáállás nem csak addig tart, amíg beérkezik egy megrendelés. Rengetegszer hallottam, hogy eltűnt, elveszett, megszűnt az adott vállalkozó. Sőt, olyat is hallottam hogy beszedte a díjat, majd felszívódott a „kedves vállalkozó”. Ez minősíthetetlen, és szomorú.
Nos ezeket az alappilléreket betartva, rengetegszer hallottam hogy „Most már értem, hogy…” Ennek ilyenkor – bár nem mindig látszik – nagyon örülök. Mert olyan tudást, olyan felvilágosítást sikerült adnom, ami a fenti négy pontnak a betartásán alapul.

Tehát fontos…

Ergo fontos, hogy amikor honlap, webshop készítés témában keresünk szakembert mindig győződjünk meg arról, hogy betartja a fenti pontokat. Ez nagyon egyszerű. Fel kell tenni pár kérdést, és figyelni a válaszokat, a reakciókat. Nem szabad hogy ködösítsen, nem szabad, hogy – akár – diplomatikusan kitérjen egy-egy kérdés megválaszolása alól. Érezned kell, hogy segíteni akar neked, és nem meggazdagodni rajtad. Ha te is kimondod a „Most már értem…” mondatot (vagy hasonlót) akkor biztos lehetsz benne, hogy értékes és hozzáértő emberrel van dolgod.

Nagy vagy kis céget kérjek fel? Melyik a jobb?

Megfigyelhető, hogy azok az emberek akik honlapot, webáruházat szeretnének, és tényleg komolyan is gondolják az egész témát sokszor inkább a nagyobb cégeket választják. Ennek véleményem szerint több oka is lehet. Hirdetés hegyek minden oldalról! A nagyobb cégek több anyagi ráfordítással nagyobb ügyfélkört tudnak teremteni, ennek egy fő tényezője, hogy minden csatornán, minden keresésnél az ő hirdetésük jelenik meg. Viszont (!)… nagyon elgondolkodtató az is, hogy ha egy ilyen cég kihagy egy hónapot a hirdetési rendszerből, azonnal több 10 helyet csúszik vissza.

A nagyobb jó benyomást kelt. Azt az érzést adja egy nagyobb honlapkészítéssel foglalkozó cég, hogy a sikerük azért van mert olyan jók. Ami persze nem feltétlenül hazugság. A baj nem is ez. Hanem az, hogy ők nem is akarnak túl közel kerülni (félre értés ne essék) az ügyfélhez. Nem akarják megérteni, miért akar weboldalt, webáruházat. Az ügyfél céljai háttérbe szorulnak a bevételszerzés érdekében.

Viszont sokszor gyorsabb egy nagyobb cég, mint egy pici vállalkozó. Többen vannak, felosztják a megbízást (arculat, programozás, marketing…) így relatív hamar végeznek a megbízással. Kiállítják a számlát, esetleg megköszönik, hogy őket választotta az ügyfél. Majd neki is iramodnak a következő melónak. Ez gépiesített hozzáállás, éppen ezért nem fér bele az ügyfélbarát magatartás (sokuk szerint, de persze tisztelet a kivételnek). Gyors, hideg, és többszörös árban dolgoznak.

Honlapkészítés ingyen. Vagy „Ingyen Honlap csak neked!” szlogen

Ez a legjobb csali a világon. Ilyen egész egyszerűen nincs! ( ez is olyan balgaság mint az, hogy nem kell karbantartani a honlapot) Ezt nem is tudom máshogy mondani. Hacsak abból indulok ki, hogy a domain, és a tárhely éves ciklusokhoz van kötve, azaz évenként X összegért meg kell újítani őket, akkor az állítás már meg is bukott. Persze mint nálam is, létezik lehetőség az akciókra. ( Most én állom a tárhely+domain díjat egy évig, ha velem készítetted el a honlapod ) De ez nem azt jelenti, hogy akkor minden ingyen van.

Léteznek állítólag „ingyenes” honlapkészítő oldalak. Ahol beregisztrálsz, majd elkezdheted saját oldalad megszerkesztését. Eddig ingyenes is lenne (persze a domain díjat itt is ki kell fizetni), de sajnos mindig kiderül a dolog lényege. Ha ilyen vagy olyan szolgáltatást akarsz akkor bizony plusz összeget kell szánnod a dologra. Amik önmagukban nem tűnnek soknak, de éves átlagban akár többszöröse is lehet egy egyszer fizetendő honlapnak.

Tehát elmondható, hogy nem szabad bedőlni ezeknek a „csali” megfogalmazásoknak. Vagy ha mégis el szeretnéd hinni az Ingyen Honlap gondolatát, akkor érdemes alaposan átolvasni feltételeket, leírásokat, de akár véleményeket is.

Nah rendben, de akkor mi mennyibe is kerül?

A fentiek fényében is nehéz konkrét honlapkészítés árat mondani. Viszont a cikk lényege most jön csak igazán. Megpróbálom belőni, hogy mi az az ár ami még belefér, és mi az amire már nem biztos, hogy áldoznunk kell.

Egy arculattervezés körülbelül 40 ezer forinttól indulhat. Ha nem kell komplett arculat, akkor viszont akár 5000 forinttól.

Domain ha .hu végződésű akkor kb 2000 Ft / 2 év a díj, a tárhely (nem SSD) kb 3500-4000 Ft / év ártól indul. Persze ez is lehet ennek sokszorosa. Létezik olyan tárhelyszolgáltató aki éves szinten akár 15-20 ezer forintot is elkér hasonló szolgáltatásért, mint egy kisebb árfekvésű szolgáltató.

Maradva a WordPress motornál. Most írom, ne fogadd el azt az árajánlatot ahol bármilyen WordPress alap motor liszenszre X összeget akarnak elkérni. A WP alap motorja ingyenes, és az is marad. De most nézzük a témákat, azaz a külalakot. Lehet ingyenes témákat (külalak) is integrálni, de persze ezek többsége nagyon kezdetleges, nem annyira kiforrott. Épp ezért ez nem mindenkinek ajánlott. A másik megoldás hogy a „webes emberke” leprogramoz egy témát. Itt már elég nagy spektrumban mozog a kiadás 10000 Ft-tól egészen 50000 Ft-ig. Illetve lehet egy „kész” és egyben megfelelő külalak megoldást is alkalmazni (mint pl themeforest), ami kb 20000 forint körül mozog.

A húzósabb rész …

El lehet mondani, hogy nagyon-nagyon sok Free liszensz bővítmény is található a WP-hez. Ez azért is fontos, mert nagyon sok extra igényt le lehet fedni a honlapkészítés folyamán. De ezek valójában a „nem annyira keresett” kategóriába tartoznak. A keresettebb bővítmények, mint pl az időpontfoglalás már általában pénzbe kerülnek. Ez ismét változó 4000 Ft-tól indulva akár 30000 Forint is lehet. Itt nagyon ügyesen kell választani, hiszen nem mindegy hogy két hasonló funkcióval bíró bővítményért mennyit adunk ki. Egy ügyes WordPress fejlesztő ki tudja keresni a megfelelő ár-érték arányú bővítményt.

A tényleges honlapkészítés, azaz mikor minden egy helyre és oda kerül ahova kell, már valóban időigényes is tud lenni. Nyilván a honlapkészítő díját – ami ténylegesen az Ő munkadíja – ez teszi ki. (az enyémet is) Itt viszont az átlag nagyon széles. van aki 4000 Ft / óra, de van aki 10000 Ft / óra díjban dolgozik. S, van olyan is aki relatív fix árat használ. Ez utóbbi 60000 Ft-tól kb 100.000 Ft-ig terjed. Ezt a díjat már csak az tudja megfejelni, ha egy bővítményt, vagy egy külalakot erősen módosítani kell. Nyilván ez hosszú munkaórákat fog igénybe venni, így nem meglepő hogy mégjobban drágulhat a történet.

Ezen bekezdésben nem ejtettem szót a keresőoptimalizálásról, tartalomkezelésről, vagy esetleg a későbbi karbantartásokról sem. Viszont a szavakra kattintva elérhetsz egy pár hasznos cikket ez ügyben is.

Honlapkészítés egyszerű, és komplex honlapok esetében.

Ha egy kisvállalkozást szeretnél bemutatni pár szóban, azaz pár oldalban, plusz kérsz egy űrlapot ahol fel lehet veled venni a kapcsolatot, akkor most mondom hogy nehogy kifizess több százezer forintot. Nem szabad. Ilyen esetben akár az ingyenes téma is szóba jöhet.

De ugyanez igaz egy családi oldalra is. Azaz ha a szűk család képeket akarod feltenni és honlap formában publikálni, akkor sem érdemes túlfizetni a programozót (most akár magam ellen is beszélhetnék, abban az esetben ha én is horror árban dolgoznék)

Komplex honlapok viszont teljesen elvihetik az árat. Tehát ha többnyelvű webáruházzal és számlázóval egybekötött, külön az oldalnak gyártott témával, és mindemellett egyéb hasonló „érdekességeket” kérsz, akkor viszont nem kell meglepődni a százezres ajánlaton sem.

Az a honlapkészítő aki túl van már megannyi megbízáson (sikeres megbízáson) az akár már a leírt igények alapján is be tudja saccolni az árat.

Remélem ezzel a picit hosszú cikkel segítettem a honlapkészítés élhető, elfogadható árát meghatározni. Illetve azt is remélem, hogy nagyon sok felesleges kiadástól sikerül megkímélnem téged.

Tetszett a cikk?

Oszd meg Facebook-on
Tweetelj róla
Oszd meg Linkdin-en is
Dobd ki a Pinterest-re