Keresőbarát CMS – WordPress SEO 5 tipp – PixelBay

Keresőbarát CMS – bevezetés

Talán sokaknak ez a két szó nem is annyira beszédes. Miről is van szó? Mi az a Keresőbarát CMS? Egy olyan tartalomkezelő rendszerrel felépített honlap (és / vagy webshop) mely optimalizálva van a keresőóriás szemében is. Tehát az adott oldal, mely jelen esetben WordPress motorra épül pont úgy optimalizálható, mint bármely egyéb oldal. Sőt talán jobban, könnyebben is. Ez a könnyebbség pont a CMS erejében rejlik, hiszen megannyi bővítménnyel rendelkezik, ami „pár kattintás” után azonnal használható. Nem kell órákat vesződni, és az Internetet bújni megoldásokért. Illetve nem kell az egyedi honlap esetében, a programozóra várni egy-egy fejlesztés miatt.

Keresőbarát CMS - Yoast bővítmény1. tipp: WordPress SEO – Kezd az elején! kulcsszó kutatás…

Ha már eldöntötted, hogy a WordPress lesz az ideális választás (CMS), akkor bármilyen tartalmú, jellegű weboldalról is legyen szó, érdemes már az elején figyelni a SEO tényezőkre. Egy kulcsszó kutatás, illetve konkurencia felmérés után, már meg is lesz, hogy milyen szavakra kell optimalizálni az oldalt. Ezt el kell végeznünk magunk, vagy meg kell kérni más hozzáértőt, esetleg honlapépítő segítségét igényelni. A WordPress esetében sok bővítmény létezik, mely elősegíti a SEO barát weboldalra tett tevékenységünket is. Ezek közül a PixelBay nagyon ajánlja a YOAST nevű plugint, mely rövidke beállítás után elég egyértelmű lesz mindenkinek. Már az elején le kell tisztulni mindenkinek a fejében, hogy tudatos honlapépítés nélkül nem lesz sikeres a honlap. A YOAST főként a tartalomban lesz segítségünkre, de erre picit lentebb ki is térek.

A tudatos keresőbarát CMS építésének folyamata mindenre ki kell hogy terjedjen. Nem ajánlatos elhanyagolni egy pillanatra sem. Legyen az egy feltöltött kép egy adott cikkhez, vagy egy adott aloldal, vagy maga a szövegezés. Mindenképp próbáljunk a kulcsszavainkhoz igazodni. Figyeljünk arra, hogy ne legyen sokszor ugyanaz a kulcsszó felhasználva.

2. tipp: Hogy legyen a szöveg is keresőbarát? A heading tag nem játék!

A szövegezés esetében (cikk, hír, aloldal, de akár landing page) a CMS rendszerünk nagyon megkönnyíti a dolgunkat. Szöveget relatív egyszerű írni, – és minden megtalálható / elérhető ahhoz hogy megfelelő „designt” adjunk a szövegezésnek – csak az nem mindegy, hogy a szöveg valóban eléri a célközönséget, vagy csak lebeg a levegőben. Ha nem akkor nem sokat ért a dolog. Ezért van pár pont amire vigyázni, illetve figyelni kell annak érdekében, hogy a szövegezés és ezáltal a weboldal valóban keresőbarát legyen. Ilyen a Heading tag is …

A Heading 2 tag nem díszítő elem. Laikusok előszeretettel használják a H2 tagot több bekezdés „elválasztásához”. Legyünk azzal tisztában, hogy ez nem arra való. A H2 tag a cikk elején kell legyen, máshol abban a cikkben (vagy aloldal esetében) ne használjuk. Ez az első H2 tag tartalmazza a kulcsszót, vagy kulcsszavakat is. Ezután már csak a H3 tag-et használjuk. Ez nem egy merő berögződés, vagy fiktív kitaláció. A Google botok a H2-t is keresik / figyelik, ha egy cikkben több is van, azt megtévesztőnek fogják tartani, és nem is foglalkoznak a dologgal tovább.

Keresőbarát CMS - WordPress SEO3. tipp: Bekezdések is fontosak a keresőbarát CMS életében

A Heading tag után a következő tényező amit sajnos sokan még mindig nem kezelnek kellő körültekintéssel. Nagyon sok olyan cikket láttam, olvastam ahol elfelejtik, hogy a bekezdés nagysága, szószáma is fontos lehet. Megadják a címet, majd 500 – 600 szó egymást követően egy bekezdést képez. Ez sem a legoptimálisabb. Ügyeljünk arra, hogy két H3 tag között maximum 250 szó legyen. Ez persze okozhat olyan bekezdést, ami indokolatlanul el van vágva, de ezt is lehet orvosolni, csak a szöveget kell úgy alakítani, hogy ez az érzet ne ütközzön ki, az olvasó számára.
Amennyiben a YOAST bővítményt használjuk, tökéletesen nyomon lehet követni, hogy melyik bekezdés ideális, és melyik nem. Ne hagyjuk figyelmen kívül a YOAST „tanácsait”, próbáljunk minél közelebb kerülni a tökéletes cikkhez.

4. tipp: Keresőbarát URL, és meta

A hivatkozások is nagyon fontosak a keresőbarát CMS életében. Fontos hogy a hivatkozások is tartalmazzák az adott kulcsszót. Azaz ha egy cikk címe ez „5 SEO Tipp csak neked, csak most, és ingyen”, és ennél az esetnél a kulcsszavaink az „5 SEO Tipp” akkor a hivatkozásnak minimum így kell kinéznie http://valamioldal.hu/5-seo-tipp. Ettől lehet egy kissé hosszabb de nem szabad hogy nagyon hosszú legyen. Itt is megjegyezném hogy a YOAST figyelmeztetni fog minket.

Illetve a Meta-t is vizsgálja ezen bővítmény. Ha a kulcsszó nem szerepel az oldal rövid leírásában akkor bizony át kell formálnunk, úgy hogy ez is megjelenjen.

5. tipp átláthatóság

Az átláthatóság nem csak a fentiek (főleg a heading és bekezdés szakasz) összessége. Ne használjunk olyan betűtípust mely, bár szép de olvashatatlan sok ember számára. Továbbá figyeljünk az apróságoknak tűnő részletekre is. Például ha már tisztában vagyunk a célközönségünkkel, és az az idősebb korosztály akkor lehetőleg nagyobb betűtípust vegyünk alapul. De az is gond ha „telepakoljuk” az oldalt hirdetésekkel. S, itt teljesen mindegy hogy az Google, E-Target, vagy hasonló, figyeljünk arra, hogy ne szakítsuk meg a cikk, hír olvasását egy nagyobb felületet elfoglaló (pl a cikk közepén) reklámmal.

A WordPress nagyon sokrétű – már nem csak egy Blog motor – így nem meglepő, hogy rengeteg külalak közül válogathatunk. Sok viszont abszolút nem állja meg a helyét az átláthatóság terén. Így jól válasszuk meg a témánkat is. Ne feledjük a kevesebb néha több.

A képek esetében is igaz lehet ez. Ha sok képet szeretnénk egy cikkben vagy oldalon megjeleníteni, akkor célszerűbb egy slidert, vagy galériát alkalmazni. Ne „hányjunk” az oldal közepére több 10 képet. Nem szerencsés.

Az 5 keresőbarát CMS tipp végére…

Ez csak 5 tipp, de persze megannyi dologról lehetne beszélni a SEO keretein belül. A lényeg ebből az egészből az, hogy ha WordPress honlapunkat ésszel, és logikusan építgetjük, akkor az nem csak szép, és hasznos lesz, hanem roppant eredményes is a találati listákon. Sokszor említettem már, de itt is leírom, hogy egy adott oldal szinte sosincs kész. Mindig lehet valami újat, valami jobbat elérni. Ezért ne hanyagoljuk el oldalunkat. Tudatosan építsünk honlapot.

Ha tetszett a cikk oszd meg mással is, illetve dobj egy kedvelést Facebook oldalunkra is.

Üdv: Attila