A keresőbarát cikk 8 ismérve. Értelmezd úgy ahogy kell

Létezik keresőbarát cikk?

Nem egyszerű a keresőbarát cikk megírása. A Google algoritmusok kegyetlen gyilkosok. Nem kérdeznek, nem kegyelmeznek, ami nem tetszik azt lezúzzák, mint Terminátor a kőfalat. Ha azt hiszed hogy könnyű olyan cikket írni amivel egyből a lista elejére kerülsz akkor nagyon tévedsz. Mint írtam másik cikkemben is (Építsünk közösen honlapot) elég őszinte vagyok, így nem is titkolom, hogy némely cikkem rögvest az első pár oldalra került, még némelyik sehol sem lett. Évek alatt sikerült elérnem, hogy pár nap leforgása alatt a PixelBay-re publikált cikkem az első helyre került. Ez nem rossz, azért.

SEO cikk az első helyen

Mi a titka a Google keresőóriásnak?

Figyelj… jól figyelj… most jön amire Te is kíváncsi vagy… A válasz… ööö Most komolyan… Te sem gondoltad komolyan ugye ? 🙂 Mondjam meg a tutit, úgy hogy valójában sem én sem más nem tudja pontosan. Persze lehet hogy közelebb vagyok, mint Te épp ezért megosztom azt amit tudok. Vagy legalább is egy nagyobb szeletét. De egy biztos, sem én, sem más nem fogja megmondani neked 100%-ra hogy mi a titok. Ha létezne olyan weboldalkészítő ember aki ezt tudja, az bizony kőkemény milliárdossá is válhatna. Tehát azt fogom most leírni amit tudok.

Szívből vagy sehogy…

Sok cikken túl vagyok (nem 10 darabról beszélek). Azt vettem észre, hogy ha elengedem magam, és picit a saját szavaimmal írok, azaz kevésbé figyelek arra, hogy kinek fog tetszeni, az valahogy mindig jobb mint más cikkem. Nyilván a Google nem nézi a lelki állapotomat – durva lenne – de azt igen, hogy mennyire törekszik erőszakosan az ember az algoritmusok szabályainak betartására. Ha szabadon írsz, kikapcsolod félig meddig a külvilágot az bizony erősen elviszi az adott cikket egy olyan irányba, ami “talán” kedveltebb lesz az “öregnél”.

Kulcsszó is fontos, de…

Bombázzunk le egy cikket kulcsszavakkal. Legyen a sűrűség 10 %, aztán kezdjünk mélázni azon, hogy miért sz@rik ránk a gugli. Az erőszakos kulcsszókommandó alapból el van ítélve. Az algoritmusok figyelik azt is, hogy mennyire akarsz a Google kedvében járni. Ne csodálkozz… ez így van. Tehát azt tanácsolom saját tapasztalataim alapján, hogy ha lehet, ne az legyen a cél, hogy minden mondatban legalább egy kulcsszó szerepeljen. Írj szívből, írj azért mert szeretnéd ha tetszene annak aki épp olvassa. Természetesen kell a kulcsszó, de mint mondtam ne ez legyen az elsődleges szempont.

Olvasó – > Visszatérő olvasó -> Ügyfél ! Az olvashatóság is fontos

Te azért tudod elolvasni a saját cikked, mert Te írtad. Dugd az orra alá valakinek, hogy olvassa el. Elolvasás után pedig mondja meg, mi az ami tetszik, és mi az ami nem. Bár az a legjobb, ha csak azt tudod ami rossz, mert ami már tetszik és jó azzal nem lesz dolgod. Azt kell javítani ami tré lett. De az olvashatóság valójában nem csak ez. Legyen átlátható, legyen letisztult, és ha lehet ne fojtsd meg a cikket szakszavakkal. Abba gondolj bele, hogy nagyon sokan laikusként olvassák az írást azért mert választ akarnak egy kérdésre. Ha telepakolod az irományod olyan kifejezésekkel, amit csak szakértők értenek, az lesz a vége, hogy még több kérdéssel távozik a laikus, még esetleg egy “szuper szakértő” jól beléd köt. Hát kinek kell ez 🙂 nekem tuti nem.

Válaszolj a kérdésekre, és adj valamivel többet is mint várnak. Miért? Mert ha jó ötleteket, tippeket adsz akkor szinte biztos, hogy fel fog iratkozni hozzád a kedves olvasó, és követni fog. Várni fogja az új cikkeket, a friss írásokat. Azaz téged válasszt.

Az olvasóközönség TÖBB mint amit gondolsz. Kérdést tesz fel amire választ kap, és kap új erőt is az adott publikációból. Újabb kérdés, és újra ezt tapasztalja. Mi lesz így? Bizalom! Bizalmat építettél ki egy idegennel, csak azért mert érzi, hogy amit olvas az úgy is van. Mert neki írod és nem azért, hogy tetsszen a Google-nak. Ha szolgáltatásod is van, akkor nem kell meglepődni, ha egyszer csak az olvasó ügyféllé, vevővé, vásárlóvá válik.

Megmondja hogy mire szeretnének választ kapni!

Ha eddig nem is figyeltél nagyon, akkor most kezdj el értelmezni is. Tudod hogy miben vagy jó. A keresgélő meg azt tudja hogy mit szeretne megtalálni. Persze nem szakzsargonnal írja le sokszor, hanem saját szavaival. Főleg azért, mert általában nem tudja mit is keres. A keresőóriás elég szépen gyűjtögeti a kereséseket, majd azokat a kifejezéseket amik a legtöbbször felbukkannak, abban a pillanatban elkezdi “előhúzni a kalapból” amint valaki elkezdi írni az első pár karaktert. Persze minél több a karakter a filter egyre jobban szűkít.

Keresések relevánsak

Neked tehát az a dolgod, hogy a saját szakmádban keresgélj kérdéseket. Ha találtál akkor ragadd meg az alkalmat, és válaszolj egy cikk keretein belül. Figyelj a fentebb-lentebb leírt dolgokra, tippekre. Ha megvagy akkor olvasd át azért te is, hogy ne legyen benne égbekiáltó helyesírási hiba, majd tedd közzé.

Ha ügyesen csináltad hamar előre kerülhetsz, hiszen egy olyan kérdésre adtál választ ami a szűrőben első pár helyen van. Mi van akkor ha túl sok lesz a hasonló válasz egy pár nap után. Semmi. Az égvilágon semmi sem történik. Ez ilyen… megkapta a választ a kereső, és egyre kevesebbszer keresnek erre a kifejezésre, ezért szép lassan kiesik a kereső filteréből. Viszont helyette más kerül be.

Két kenyér között egy harmadik.

A keresőbarát cikk a fentiek után még egy dologgal rendelkezik… Hússal! Ha most elkezdted féldisznóval dobálni a monitort akkor gratulálok. 🙂 Nem erre gondoltam. Tény, hogy a tartalomnak el kell érnie egy bizonyos szó számot is. De ennek elérése ne legyen agresszív, vagy erőltetett. Sokan ez miatt az írást kitöltik mindenféle marhasággal. Nem kell. Felejtsd el. Ha az a kérdés hogy “hogyan kell házat építeni?”, ne azt kezd el ecsetelni hogy “hogyan is készül a tégla”. Nem ez volt a kérdés. Amennyiben az adott kérdésre 4-500 szóban tudsz válaszolni az mindig jobb, mintha irreleváns katyvaszt publikálsz. Kiszúrja a mellébeszélést, és azonnal kipontozz. A tartalom legyen értékes, legyen kiváló.

Használj SEO képeket.

Képek használata a keresésben

A legjobb az a kép amit magad készítesz el. Miért? Mert egyedi lesz, nem pedig tömegesen fellelhető. Ha viszont ilyen nincs akkor, válogass a neten – lehetőleg ne illegális csatornákról – , és használd azt. Itt is figyelj, hogy lehetőleg az adott kérdésre válaszoljon. Nem biztos hogy a csicsás kép a legjobb… van aki rajzot keres egy adott dologról. Ha fenn van a kép, azt rendesen tedd fel. Ne legyenek a fájlnévben ékezetes karakterek, szóköz helyett használj kötőjelet. Adj alternatív (alt) tagot, és cím tagot (title) is. Valamint egy kis leírást is. A leírás egyébként lehet a kérdés is, de a válasz is, vagy mindkettő. Illetve jómagam figyelek arra is, hogy ne legyen egy-egy kép 300-350 kb-nél nagyobb. A nagy kép lassítja az oldalt, amit – ha hiszed ha nem – szintén nem szeret a “nagytesó”.

Hosszú vagy rövid?

Ha már itt járunk, meg kell említenem a hosszt is. Mármint a kulcsszavak hosszát, mielőtt bárki félreértené 😀 Azért itt és most mert sok köze van a kérdés-válasz nexusnak is. Szóval egy szó is lehet kulcsszó, (ezt nevezik short tail-nak) de az manapság nem annyira jellemző, hogy a keresgélő egy szót gépelne be. Ezért inkább legyen 2-3-4 szó az alap kulcsszavunk. (long tail). Régebben valóban elég volt egy-egy szó, de hidd el ez a korszak lejárt.

Nyugodtan adj több kulcsszót is az írásnak. Segít megtalálni, és még izgalmasabbá tenni a keresést a Googlenak is. Hamarabb értelmezni tudja az adott írást, ha értelemszerűen a kérdésre már a kulcsszó is utal. Ezután meg fogja vizsgálni hogy a kérdéshez mérten mennyire releváns a válasz. Ha annak ítéli akkor bizony relatív hamar előre kerülhetsz.

A keresőbarát cikk végszava…

A végszó az, hogy nincs végszó… nálad se legyen. Ha megírtál egy cikket, szánj időt egy következőre. Ne dőlj hátra, azzal hogy “de jól megírtam”. Nem szabad abbahagyni. A keresőbarát cikk mögött egy olyan író áll, aki valóban kereső barát, és itt a kereső már nem a Google (!) hanem az a személy aki keres a Google által a túloldalon. Tekints úgy az óriásra, mint azon csatornára ami összeköt téged a potenciális ügyfeleiddel, a kérdések által, és a Te válaszaid által is. Azt kell megértened, hogy a virtuális keresgélésnek mi a célja. Remélem ez a fenti kis szösszenet segített ebben.

Ne keresd a Szent Grált. Mert a keresés közben elveszted azt ami valóban lényeges. Légy bátor és kezdj el kommunikálni ügyfeleiddel!

Üdv: Attila

Tetszett a cikk?

Oszd meg Facebook-on
Tweetelj róla
Oszd meg Linkdin-en is
Dobd ki a Pinterest-re